معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز(چهارشنبه چهارم تیرماه) وضعیت شیوع کرونا در مشهد را قرمز اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی که در خرداد ماه امسال کاهش یافته بود در حال حاضر دوباره روند افزایشی یافته است، گفت: وضعیت شیوع کرونا در مشهد و تایباد قرمز است.

به گزارش جماران، دکتر مهدی قلیان اول روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تایباد با اشاره به اینکه تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی روند افزایشی یافته است، گفت:: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی مراجعه می‌کنند و روزانه ۱۰۰ نفر از بیماران مشکوک به این بیماری در این مراکز بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: ۳۵ تا ۴۰ درصد از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۲ شهر مشهد و تایباد از شهرهای زیرپوشش این دانشگاه از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی به قرارگرفتن شهرها و مناطق آلوده در وضعیت های زرد، نارنجی و قرمز اشاره کرد و افزود: ملاک قرارگرفتن هر منطقه در این وضعیت‌ها میزان ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد که اگر بیشتر از یک مورد مثبت باشد وضعیت زرد، سه مورد مبتلا در وضعیت نارنجی و بیشتر از آن در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

قلیان اول ادامه داد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه داروها و اقلام بهداشتی حوزه پیشگیری کرونا در این استان نداریم و هم اکنون روزانه افزون بر ۷۰۰ تست کرونا در مشهد انجام می‌گیرد.

وی گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در این استان تاکنون افزون بر ۵۰ نفر از نیروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این ویروس مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته حوزه بهداشت و درمان در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۳۸ مرکز ۱۶ ساعته در این استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.