رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز(سه شنبه سوم تیر ماه) اعلام کرد: وضعیت شیوع کرونا در این استان رو به قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه وضعیت استان اردبیل رو به قرمز است، گفت: به طور متوسط روزانه ۱۳ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری می‌شوند.

به گزارش جماران، شهرام حبیب زاده سوم تیر ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران  وضعیت شهرهای اردبیل، سرعین، خلخال و پارس آباد نارنجی اعلام کرد و گفت: وضعیت کنونی استان اردبیل در ابتلا به کروناویروس به سمت قرمز است به طوری که روزانه ۱۳ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در یک هفته اخیر تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان اردبیل از ۹۳ نفر به ۱۱۳ نفر افزایش یافته به طوری که این افزایش زنگ خطری است برای  همشریان که رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک را در زندگی روزمره خود نهادینه و به یک رفتار تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه هنوز استان اردبیل پیک اول کرونا را رد نکرده است، خاطرنشان کرد: مسافرت‌ها و عدم حساسیت مردم، استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث افزایش تعداد مبتلایان در استان شده است این در حالی است که در اردبیل از هر ۲۰ نفر یک نفر پروتکل‌های بهداشتی لازم را برای مقابله با کرونا رعایت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به آمار مبتلایان از ابتدای پیدایش ویروس کرونا در استان گفت: در ابتدای کار  به دلیل ناشناخته بودن این بیماری در ماه‌های اول، مرگ و میر بالای را شاهد بودیم که با گذشت زمان و با تحلیل رفتار این ویروس و انجام برخی درمان‌ها شاهد کاهش آمار مرگ و میر در استان شده‌ایم.

 وی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون 400 نفر ابتلای قطعی و 246 نفر فوتی  قطعی و  3 هزار و 658 نفر تاکنون در استان به این بیماری مبتلا شده است و همچنین بستری فعلی نیز در استان 113 نفر می‌باشد.

دکتر حبیب زاده ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل سه هزار و ۶۵۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری و تاکنون سه هزار و ۲۱۲ نفر نیز پس از بستری و بهبودی، از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به نظارتهای دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان گفت: محدودیت در مراکز و شهرهای گردشگری برداشته شده و لازم هست مردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز پرازدحام و مکان‌های عمومی رفت آمد کنند به طوری که ما به مکان های گردشگری چون، آبگرم ها تذکرات لازم را داده ایم که در صورت رعایت نکردن این پروتکل ها به پلمپ آن مجموعه‌ها منجر خواهد شد.

دکتر حبیب زاده یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰ بازرس برای پایش و کنترل ۲۱ هزار صنف را برعهده دارد و این میزان نیروی انسانی برای امر بازرسی کافی نیست انتظار می رود مردم حساسیت لازم را نسبت به سلامت خود و اطرافیان داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.