فرماندار تایباد روز دوشنبه دوم تیر ماه، وضعیت این شهرستان در شیوع کرونا را قرمز اعلام کرد.

فرماندار تایباد با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان، گفت: روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا ویروس علاوه ‌بر وضعیت قرمز در شهرستان و اعمال محدودیت‌ها و نیز کمبود تجهیزات درمانی و خستگی کادر درمان بر وخامت این وضعیت می ‌افزاید.

به گزارش جماران، محسن سیاح با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان تایباد در شیوع کرونا، گفت: در حال حاضر بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شهر تایباد تنها بیمارستان مجهزی است که بیماران کرونایی را در این شهرستان و همچنین شهرستان باخرز پذیرش می‌کند این مرکز با وجود امکانات درمانی کم و محدودیت کادر پزشکی جوابگوی نیاز همشهریان نیست و تا کنون نیز دو گروه از بیماران به مشهد اعزام شده‌اند که اگر مردم این موضوع را جدی نگیرند، وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

وی  اعلام کرد: شیوع کرونا هنوز تمام نشده و این در حالی است که رفتار مردم به حالت عادی برگشته است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امری ضروری است که مشارکت همگانی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا ویروس علاوه ‌بر وضعیت قرمز در شهرستان و اعمال محدودیت‌ها و نیز کمبود تجهیزات درمانی و خستگی کادر درمان بر وخامت این وضعیت می ‌افزاید.

نماینده عالی دولت در تایباد بیان کرد: قصد نداریم ممنوعیت مطلق در شهرستان حاکم شود، زیرا ماندگاری این ویروس مشخص نیست و مردم باید آموزش‌های لازم برای مقابله این بیماری را فرا گیرند و در این راستا مشارکت همگانی بسیار حائز اهمیت است.

وی مطرح کرد: جلسات متعددی در زمینه جلوگیری و مقابله با کرونا ویروس در شهرستان برگزار شده که نتیجه آن رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع‌ها، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.