رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز یکشنبه اول تیر ماه اعلام کرد: ظرفیت بیمارستان های این شهر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان گفت: برای بستری بیماران مبتلا به کرونا نیازمند برپایی بیمارستان صحرایی هستیم.

به گزارش جماران، یوسف پریدار  در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با  اعلام اینکه ظرفیت بیمارستان های این شهر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است، گفت: برای برپایی بیمارستان صحرایی مکاتبات لازم انجام شده ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهارداشت: ابتدا عنوان شد بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی بدون سیستم سرمایشی در دزفول راه اندازی می‌کنیم که با توجه به گرمای هوای شهرستان اعتراض کردیم؛ سپس گفتند حاضریم بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات راه اندازی کنیم ولی باز هم اقدامی نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به خستگی کادر پزشکی این دانشگاه افزود: درصورت راه اندازی این بیمارستان، فرصت تنفس و تجدید انرژی به نیروی انسانی داده می‌شود.

وی با انتقاد از کم لطفی‌ها به دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: دانشگاه در شرایط کرونا نیاز فوری به نیروی انسانی و تجهیزات دارد ولی متاسفانه با وجود پیگیری فراوان فقط سه نفر پرستار از شهرهای سفید به دزفول اعزام شد و هیچ کمکی درخصوص تامین نیروی آی سی یو و پزشک انجام نشد. 

پریدار با بیان اینکه هزینه هر تست پنج میلیون ریال است، گفت: کیت به اندازه سه روز دیگر در اختیار داریم و درصورت تامین نشدن، ممکن است نمونه گیری در دزفول متوقف شود.

وی گفت: ۲ ماه قبل پیش بینی کردیم درصورت اعمال قرنطینه ۱۰ درصدی روزانه با بستری بین ۲۰ تا ۳۰ بیمار مواجه خواهیم شد که این پیش بینی‌ها اکنون محقق شده و با این مراجعات، ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول و نظام مافی شوش تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیمارستان نبوی در حال حاضر جور تخت‌های عادی بیمارستان گنجویان دزفول را می‌کشد، افزود: تمام بخش‌های بیمارستانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد استفاده قرار گرفته‌اند ضمن اینکه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نظام مافی شوش و کارون گتوند نیز پذیرش می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: در حال حاضر قرنطینه به ۱۰ درصد رسیده و  ویروس در سطح جامعه در حال چرخش است لذا تست گیری در این شرایط دیگر فایده‌ای ندارد.

وی افزود: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بستری می‌شوند که طبق نظر کارشناسان تا پایان تیرماه این آمار به روزانه ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.