مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اعلام کرد: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در مضرف برق قرمز است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به وضعیت قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد و وضعیت زرد استان خوزستان در مصرف برق، از مشترکان خواست برای پایداری شبکه، مصرف خود را کاهش دهند.

به گزارش جماران، محمود دشت‌بزرگ گفت: طبق نقشه مصرف برق کشور روز گذشته (۳۱ خردادماه)، استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه پنج استان دیگر در محدوده قرمز مصرف قرار گرفت. مشترکان این استان با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خود، می‌توانند از حالت قرمز خارج شوند و به پایداری شبکه برق کمک کنند.

وی افزود: در این روز استان خوزستان و کلان‌شهر اهواز نیز در وضعیت زرد مصرف قرار گرفتند و کاهش ۵ درصدی مصرف از سوی مشترکین برای رسیدن به وضعیت سبز ضروری است. این امر باعث می‌شود در شرایط کرونایی خللی در برق‌رسانی ایجاد نشود و خاموشی‌های ناخواسته ناشی از فشار به شبکه، رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک مصرف برق در روز شنبه در دو استان تحت نظارت این شرکت ۷ هزار و ۵۵۱ مگاوات بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دشت‌بزرگ با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین، گفت: از مصرف‌کنندگان تقاضا می‌کنیم برای بالا بردن امنیت شبکه و کاهش خاموشی‌ها در این گرمای شدید و حفظ آسایش مردم که برای مقابله با کرونا در منزل مانده‌اند، مصارف غیرضروری خود را از ساعات اوج مصرف برق (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز منتقل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.