معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان امروز(چهارشنبه چهارم تیرماه) اعلام کرد: هیچ شهرستانی در این استان وضعیت قرمز شیوع کرونا ندارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اعلام اینکه هیچ شهرستانی در این استان وضعیت قرمز شیوع کرونا ندارد، گفت: در تمام شهرستان ها مورد جدید ابتلا به این کروناویروس داریم اما همدان، نهاوند و ملایر جزء شهرستان هایی هستند که بیشترین مورد ابتلا را دارند.

به گزارش جماران، دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه تعداد موارد قطعی مبتلایان کروناویروس در استان همدان به ۱۴۹۷ مورد رسید، افزود: تعداد بیماران مشکوک با تشخیص بالینی کروناویروس در استان نیز به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است. 

وی ادامه داد: متأسفانه طبق آخرین آمار ۱۵۰ نفر از هم استانی ها نیز پس از ابتلا به این کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

کرمی به مردم هشدار داد: این بیماری کاملا تحت تأثیر مراودات اجتماعی است به طوریکه هرچه با افراد بیشتری ارتباط داشته باشید شانس ابتلای شما بیشتر است، این بیماری حتی از افراد سالم بدون علامت هم می تواند منتقل شود.

وی درخواست کرد که خانواده هایی که افراد مبتلا دارند حتما رعایت کنند و این دقت نظر را داشته باشند که سالم بودن ظاهر افراد به معنی عدم ابتلا به کروناویروس نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان خاطرنشان کرد: افراد تلاش کنند فاصله اجتماعی را حتی با اعضای خانواده درجه یک رعایت کنند، از روبوسی کردن، دست دادن و برگزاری مهمانی به ویژه در خانه خودداری کردن و هنگام خرید و مراودات اقتصادی و اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

کرمی در رابطه با وضعیت شهرستان ها بیان کرد: در تمام شهرستان ها مورد جدید ابتلا به این بیماری را داریم اما همدان، نهاوند و ملایر جزء شهرستان هایی هستند که بیشترین مورد ابتلا را دارند.

وی اضافه کرد: وضعیت قرمز در استان نداریم، تعدادمبتلایان این شهرستان ها نسبت به باقی نقاط استان و نسبت به روزهای گذشته بیشتر است. 

کرمی در رابطه با شایعاتی مبنی بر طغیان کروناویروس و ابتلای ۵۰ نفر از مردم یک روستا به این ویروس توضیح داد: هیچ طغیانی با این تعداد در استان نداشتیم. ما از چند ماه پیش موارد ابتلایی که تجمعی است و دو مورد مرتبط با هم را گرفتار کرده باشد، شناسایی کرده، برایشان فرم پر می کنیم و از خانواده های آنها آزمایش می گیریم که هیچ کدام از اینها تاکنون این تعداد ابتلا را نداشتند.

وی در پایان اظهار کرد: موردی بوده که در یک روستا از بیش از ۱۰۰۰ نفر تست گرفتیم اما هرگز تعداد مبتلایان به این تعداد نرسیده و اینها شایعات کلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.