به گزارش ایرنا، محمود رضا فقیهی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل خانه تاریخی توسلیان نطنز اظهار کرد: نزدیک به 2 هزار و 300 گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده است که تعداد 600 نوع آن در شهرستان نطنز وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره گیاهان دارویی در راستای معرفی و حفظ گونه های گیاهی و طبیعت نطنز برگزار می شود و تعدادی از گیاهان دارویی به صورت باغ موزه در نطنز حفظ خواهند شد.
دبیر جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز هم چنین با نام بردن از گیاهان زعفران و گل محمدی ظرفیت کاشت و افزایش و معرفی آیت گیاهان را در شهرستان نطنز خوب توصیف کرد.
وی افزود : جشنواره دوم امسال با شعار «سلامت را از طبیعت هدیه بگیریم» برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره بتوان حلقه اتصال تولید، فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی حوزه شهرستان نطنز را ایجاد کرد.
فقیهی حفظ محیط زیست و شناسایی ظرفیت های دارویی را از اهداف جشنواره و همچنین برداشت بی رویه معادن و تخریب زیست محیطی را عامل تهدید کننده در نطنز برشمرد.
دبیر دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی شهرستان نطنز به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: هم زمان با مبعث حضرت پیامبر اکرم(ص) از پنجم تا هشتم اردیبهشت این جشنواره برگزار خواهد شد.
وی در خصوص مزیت برگزاری اولین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی در نطنز گفت: این جشنواره در سال 93 با وجود حدود 700 خبری که از آن در رسانه ها منتشر شد بازدهی خوبی داشت و از آن زمان تاکنون کارهای زیادی در راستای کاشت و افزایش سطح کشت گیاهان دارویی با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان شده است و ظرفیت های پذیرش گردشگر هم چون مراکز اقامتی و بوم گردی و هتل سه ستاره در حال ساخت نیز به نطنز افزوده خواهد شد.
فرماندار نطنز نیز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: وجود امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) در بادرود سالیانه پذیرای بیش از سه میلیون زائر و مسافر است و در کنار آن نیز منطقه نمونه گردشگری متین آباد واقع در بادرود در جذب گردشگران خارجی بسیار موفق عمل کرده است.
یوسف حسنی با اشاره به آمار گردشگران داخلی و خارجی طی 5 سال اخیر گفت: در سال 92 حدود یک میلیون و 150 هزار گردشگر داخلی و 21 هزار نفر گردشگری خارجی از اماکن تاریخی نطنز و روستای ابیانه دیدن کردند.
وی بیان داشت: در سال 93 یک میلیون و 400 هزار نفر از گردشگر داخلی و 30 هزار گردشگر خارجی ، در سال 94 یک میلیون و 600 هزار نفر گردشگر داخلی و 39 هزار گردشگر خارجی و امسال نیز تا پایان بهمن ماه دو میلیون و 300 هزار نفر گردشگر داخلی و 43 هزار و 500 نفر گردشگر خارجی به این شهرستان سفر کرده اند.
شهرستان نطنز در فاصله 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.