به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، محمد ابراهیم محمدی روز سه شنبه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته و قرارداد منعقده بین مدیریت جهاد کشاورزی سرعین و نماینده سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی این شهرستان امسال توزیع نهال به بخش خصوصی واگذار شده است.
او افزود: نهال های شناسنامه دار توسط بخش خصوصی با نظارت کامل و مستمر کارشناسان مدیریت از نهالستان های معتبر تهیه و در بین متقاضیان توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه داشتن گواهی بهداشتی نهال ها و دارا بودن مجوز معتبر برای نهالستان تعیین شده لازم است گفت: با شرکت هایی که نهال های بدون شناسنامه پخش کنند برابر مقررات برخورد خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در ادامه از باغداران منطقه خواست تا از تهیه نهال از فروشندگان دوره گرد و غیر مجاز خودداری کنند زیرا این کار علاوه بر متضرر کردن باغداران با توجه به عدم قرنطینه این گونه نهال ها باعث گسترش آفات و امراض درختان میوه در منطقه می شود.
محمدی تشریح کرد: باغداران و خریداران نهال نیز با رعایت اصول صحیح کاشت درختان و بهره گیری از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به کاشت اصولی و صحیح درختان اقدام کنند.
وی افزود: در صورت رعایت اصول صحیح کاشت و پس از بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان منطقه بخشی از مبلغ پرداختی توسط باغداران در قالب یارانه این نهال ها به حساب خریداران واریز خواهد شد.
شهر توریستی سرعین با آب و هوای مفرح ، دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.