زهره عبادتی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح از آذرماه امسال آغاز شده است گفت: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نکرده اند اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام مثبت پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار میگیرند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده می باشد اظهار داشت: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیر مجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: هدایت روان آب های آلوده از طریق مسیل های فاضلاب بر و استفاده از این فاضلاب ها در آبیاری اراضی کشاورزی، انتقال پسماندهای شهر تهران و شهرستان های اطراف به آراد کوه، انتقال واحدها و مشاغل مزاحم شهری در قالب مجتمع های صنفی به شهرستان ری، تخلیه پسماند و نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده های این شهرستان و اقدام به آتش زدن این پسماندها معضلات جدی در بخش محیط زیست شهرستان ری ایجاد کرده است.
عبادتی در خصوص سیاست اداره محیط زیست شهرستان ری در قبال زمین های کشاورزی با قطعات کوچک درسطح این شهرستان عنوان داشت: محیط زیست بدنبال توسعه فضای سبز به منظور تلطیف هوا و کاهش آلودگی های شهری می باشد لذا تغییر کاربری اراضی کشاورزی حتی در قطعات کوچک به منظور توسعه بی رویه شهری، صنعتی، مراکز خدماتی و سایر امور می تواند مغایر با اینگونه اهداف محیط زیست باشد.
وی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان ری در مواردی که این اراضی بدلیل فعالیت های نامتعارف، کاربری خود را از دست داده و از سوی ارگانهای مسئول از جمله جهاد کشاورزی بعنوان اراضی غیر کشتی معرفی شوند موافقت خود را با تغییر کاربری آن اعلام می کند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.