علیرضا حسین زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مجموعه این مسائل موجب افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاری در این بخش شده است.
وی وجود واسطه ها و دلال ها را از دیگر مشکلات توسعه صادرات و صنایع تبدیلی کشاورزی گناباد ذکر کرد و افزود: توسعه این بخش، افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات، تکمیل زنجیره تولید و بهبود سطح زندگی روستاییان را به همراه دارد.
وی از مسئولان و دست اندرکاران ذیربط خواست با پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی، توجه به بازاریابی محصولات تولیدی در قالب خوشه های صنعتی و پرداخت تسهیلات کم بهره و طولانی مدت، بخشودگی مالیاتی و ایجاد سهولت صادرات محصولات از فعالان این بخش حمایت کنند.
وی اظهار کرد: تولیدات کشاورزی شهرستان گناباد که حاصل تلاش و فعالیت بیش از 34 هزار بهره بردار بخش کشاروزی است با وجود خشکسالی های دهه گذشته و دیگر تنگناهای تولیدی نقش بسزایی در تولیدات کشاورزی خراسان رضوی داشته و بخش اعظم این تولیدات به صورت مازاد بر نیاز شهرستان به صورت خام یا فرآوری شده به دیگر استانها و سایر کشورها صادر می شود.
حسین زاده گفت: مهمترین صنایع تبدیلی و تکمیلی زیرپوشش مدیریت جهاد کشاورزی گناباد شامل فرآورده های لبنی و خوراک دام و طیور، پایانه های ضبط پسته، واحدهای بسته بندی زعفران و خشکبار، سردخانه های 2 مداره و بسته بندی تخم مرغ و آبزیان منجمد و همچنین تولید کودهای آلی و زمینی با تولید سالانه 12 هزار و 500 تن است.
هم اکنون بیش از 34 هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، 1700 هکتار دیمزار و 500 هزار راس دام، سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
آب کشاورزی این شهرستان نیز از بیش از 400 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 346رشته قنات تامین می شود.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.