رضا جباران چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به‌ منظور جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی 125مورد تخریب صورت گرفته است، اظهار کرد: همچنین در سال جاری 350 مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی یک وظیفه ملی است گفت: زمین با تمام نعمت‌هایش متعلق به‌همه نسل‌ها است به همین منظور باید در حفظ این نعمت خدادادی بکوشیم و از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم.
جباران در خصوص شناسایی اراضی بایر افزود: در صورتی‌ که کشاورز تا پنج سال در زمین کشاورزی اقدام به کشت و کار نکند، این زمین از مالکیت مردم به مالکیت دولت منتقل می‌شود که در سال جاری بیش از 413 هکتار از اراضی کشاورزی بایر مورد شناسایی قرار گرفته است.
مدیرکل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تمامی مالکین زمین های کشاورزی خواست تا قبل از هرگونه تغییر کاربری، برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان حوزه خود مراجعه کنند.
در استان خراسان شمالی از جمعیت 941 هزار نفری بیش از 400 هزار نفر در قالب 117 هزار خانوار در روستاها سکونت دارند که 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی را با 82 هزار بهره برداری راهبری می کنند.
سالانه در این استان بیش از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.