علی اصغر شریکیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات رهبری بوده است اظهار کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی با کارمزد 12 درصد و اعتبارات سفر رهبری 15 درصد بوده است.
وی تسهیلات پرداخت شده را برای احداث و تجهیز گلخانه ها، توسعه و احداث باغ های زعفران و اصلاح و نوسازی باغ های میوه عنوان کرد و گفت: این میزان تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.
شریکیان با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته افزود: سال 94، 44 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات رهبری و صندوق کار آفرینی امید برای اصلاح و نوسازی باغ ها، نهالستان ها، احداث و تجهیز گلخانه ها، احداث و تکمیل واحد پرورش قارچ خوراکی و مشاغل خانگی در این استان پرداخت شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال به صورت شناور بوده که اولویت بندی شده و 6 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای گلخانه ها و واحدهای قارچ خوراکی بوده است.
شریکیان سطح باغ های این استان را 39 هزار و 200 هکتار با تولید سالانه 275 هزار تن عنوان کرد و افزود: عمده ترین باغ های این استان از لحاظ سطح و تولید مربوط به باغ های انگور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.