علی اصغر شریکیان شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به سه واحد گلخانه ای به مساحت 1.9 هکتار که با بانک کشاورزی قرارداد بسته بودند، پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری احداث10هکتار گلخانه در دستور کار قرار دارد گفت: منابع اعتباری بانکی از محل تسهیلات تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک تجهیز شده است که تاکنون 10 متقاضی احداث گلخانه مجموعا به مساحت 4.4 هکتار جهت اخذ تسهیلات به مبلغ 39 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده اند.
شریکیان افزود: در سال گذشته 12 متقاضی جهت اخذ تسهیلات بهسازی و احداث در سطح 47 هزار متر مربع به بانک های عامل معرفی شدند که 2 واحد گلخانه ای به مساحت 6 هزار متر مربع جهت احداث و چهار واحد گلخانه ای به مساحت 20 هزار متر مربع جهت اصلاح و بهسازی مجموعا به مبلغ هشت میلیارد و 423 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کردند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای تکمیل، تجهیز و فعال سازی سایر واحدهای گلخانه ای نیز امکان پذیر است گفت: دوره تامین مالی تسهیلات سرمایه ای حداکثر 84 ماه و حداقل سهم آورده متقاضی در تسهیلات سرمایه ای 15 درصد است.
به گفته شریکیان سطح گلخانه های این استان 22.62 هکتار است که میزان تولید آن شامل چهار هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاهان گلدانی است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.