به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود خاکساری روز شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرپل ذهاب افزود: با توجه به ظرفیت و جمعیت فعال سرپل ذهاب و نیازمندی های بسیار در حوزه اشتغال، درصدد رفع مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان هستیم.
وی اظهار کرد: با پرداخت سرمایه در گردش برای رونق اشتغال پایدار در واحدهای تولیدی این شهرستان، تا رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش می کنیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12 میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغالزایی سرپل ذهاب تخصیص داده شد که با پیگیری فرماندار و مدیران شهرستان، 96 درصد این تسهیلات در قالب 11 میلیارد و 700 میلیون ریال تاکنون محقق شده است.
خاکساری بیان کرد: در بخش تسهیلات ازدواج، چهار میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار به سرپل ذهاب اختصاص یافته که تاکنون پرداخت 26 میلیارد ریال از این میزان محقق شده و درصددیم تا پایان امسال بقیه تسهیلات ازدواج نیز پرداخت شود.
وی اضافه کرد: در جریان سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه ، بودجه ای در بخش ازدواج به میزان بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون ریال به سرپل ذهاب تخصیص یافت که با تلاش و پیگیری های مستمر فرماندار این شهرستان تاکنون پنج میلیارد و 600 میلیون ریال آن به صورت تسهیلات ازدواج در قالب 86 فقره پرداخت شده است.
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان روند فعالیت آن ها مثبت ارزیابی شد و امید است با پیگیری و حمایت صندوق کارآفرینی استان کرمانشاه، مشکل سرمایه در گردش این واحدها برطرف شود.
جهانبخش حیدری افزود: تاکنون تلاش‌های بسیاری به ‌منظور رونق واحدهای تولیدی و صنایع این شهرستان انجام‌ و توفیق هایی نیز در این زمینه کسب ‌شده است.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال 92 تاکنون 381 طرح اشتغالزایی با 63 میلیارد و 830 میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در شهرستان محقق شد که زمینه اشتغال 500 تن از افراد جویای کاری در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات فراهم شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی و گلخانه ای شهرستان سرپل ذهاب گفت: در حوزه توسعه طرح های گلخانه ای، کمبود اعتبار از عمده مشکلات فراروی است و امید است با پیگیری های لازم، این طرح ها آماده شود و برنامه ای مدون برای سال آینده تدوین و با شدت بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیرورس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.