به گزارش شنبه ایرنا عزیزالله مهدیان در حاشیه سفر به شهرستان شیروان در گفت وگو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امید می رود بر اساس قول های داده شده، دولت این مبلغ را به طور کامل تزریق کند.
وی افزود: ساخت مسکن برای محرومان روستایی پارسال 150 میلیارد تومان اعتبار داشت که 55 میلیارد تومان از این رقم تخصیص پیدا کرد.
مهدیان با اشاره به مقاوم سازی نیمی از واحدهای مسکونی در روستاهای خراسان شمالی گفت: متاسفانه وضعیت مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن در روستاهای شهرستان مرزی راز وجرگلان مناسب نیست و کمتر از 15 درصد از ساکنان این روستاهای مرزی خانه های مقاوم دارند.
وی علت این امر را نبود رغبت در استفاده کردن از تسهیلات مسکن روستایی عنوان کرد.
مهدیان خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا خدمات رسانی و حمایت ها در مناطق مرزی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز روستاهای مرزی به صورت خاص مورد توجه هستند تا عقب ماندگی ها جبران شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه روستاهای خراسان شمالی از آن دست روستاها هستند که تولید و کار جریان دارد و برخلاف برخی روستاهای سایر مناطق که از جمعیت جوان خالی شده اند و چند خانوار پیر در روستاها مانده اند، روستاهای این استان هنوز دارای جمعیت جوان است.
مهدیان افزود: باید در روستاهایی خدمات رسانی کنیم که جوان ها هنوز به تولید مبادرت دارند تا بتوانیم با مهیا کردن شرایط مناسب زمینه ماندگاری در روستاها و حتی مهاجرت معکوس به این مناطق را فراهم کنیم.
1744 ** انتشاردهنده : علی اصغرافتاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.