بر اساس گزارش وزارت بهداشت در یکشنبه 20 تیر 1400، در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۷۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۴۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۸۲۲ دوز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۶۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۲۵ هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۴ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۱۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۲۰ تیر ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها

پیک پنجم کرونا از استان‌های جنوبی کشور کلید خورد و در حال حاضر با یک افزایش جدی در مبتلایان به کرونا مواجه هستیم و اکنون ۱۴۳ شهر به رنگ قرمز در آمده اند .

با گسترش شیوع ویروس کرونا نوع "دلتا" در اکثر شهرهای ایران، نقشه تقسیم ‌بندی میزان شیوع تقریبا به رنگ قرمز و نارنجی در آمده است و در این میان وضعیت استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بحرانی گزارش شده است .

به نظر می‌رسد با ورود کشور به پیک پنجم کرونا، باید منتظر تکرار تجربه‌های سخت و تلخ موج‌های قبلی باشیم. اما، موج جدید بیماری یک تفاوت با موج‌های قبلی دارد و آن هم ویروس جهش یافته "دلتا" است. ویروسی که گفته می‌شود قدرت سرایت آن ۱۴۰ برابر ویروس انگلیسی است و در حال تبدیل شدن به ویروس غالب در کشور است.

در این شرایط حتماً اصول بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را به طور کامل رعایت و همچنان از دورهمی‌ها پرهیز کنند. زیرا، تجمعات درون خانوادگی می‌تواند عامل مؤثری در انتشار بیماری باشد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر با یک افزایش جدی در مبتلایان به کرونا مواجه هستیم، گفت: هم اکنون ۱۴۳ شهر یعنی حدود ۳۲ درصد شهرهای کشور قرمز و ۳۲۹ شهر یعنی ۷۴ درصد قرمز و نارنجی هستند.

ایرج حریرچی ضمن هشدار نسبت به وضعیت حاد کرونایی اظهار داشت: جبهه اصلی ما در مقابله با کرونا در جنوب کشور است و استان ها و شهرهایمان از جنوب قرمز شده اند و در تهران موارد سرپایی کرونایی ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است و  به عبارت دیگر یک و نیم برابر بیشتر شده است.

وی اظهار داشت :اکنون استان هرمزگان ۱۱ درصد موارد بستری، استان کرمان ۹ درصد و استان سیستان و بلوچستان نیز چهار درصد موارد بستری کل کشور یعنی ۲۴ درصد را همین سه استان تشکیل می دهند؛ درحالی که بیش از ۶ تا هفت درصد جمعیت کشور را بیشتر ندارند و بعد افزایش های ما از مرکز به طرف بالا رفته و از تهران وارد مازندران و گلستان شده است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: باتوجه به افزایش آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در هرمزگان، کیت‌های تشخیص سریع کرونا به اندازه مورد نیاز در اختیار این استان قرار می‌گیرد.

حریرچی با سفر به استان هرمزگان با بیان اینکه این استان در مقطع فعلی جزء استان‌هایی دارای آمار ابتلا و بستری بالا است، افزود: هرمزگان ۲.۲ درصد جمعیت کشور را داراست اما در شرایط فعلی ۱۱درصد آمار بستری های کرونا در سه هفته اخیر متعلق به این استان است و در مجموع اگر آمار این منطقه مرزی را در ماه‌های اخیر بررسی کنیم آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر پایین تر از متوسط کشوری بوده است.

حریرچی یادآورشد: باتوجه به اینکه هنوز واکسیناسیون کامل را برای گروه های سنی نتوانستیم انجام دهیم لذا متواضعانه و خاضعانه از مردم درخواست می کنیم تا ایمنی جمعی ناشی از ترزیق واکسن در چند ماه آینده صبوری کنند.

وی بیان داشت: پوشش واکسیناسیون در کشور بسیار سریع رشد خواهد کرد و ما به حدود واکسیناسیون ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون در چند ماه آینده حتما خواهیم رسید که در این مدت نیازمند انجام رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگاران از سراسر کشور ، شرایط کرونا در سیستان و بلوچستان، وضعیت قرمز، مبتلایان بالا و مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته همچنان در استان جولان می‌دهد و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را برای کنترل این ویروس بیش از پیش نمایان‌تر می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است. 

سید محمد هاشمی شهری  بیان کرد: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: برخلاف شایعات مردم زاهدان استقبال بسیار خوبی از تزریق واکسن کوو برکت ایرانی دارند.

خداداد شیخ زاده اظهارداشت: واکسن کوو برکت در سه حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر توزیع شده و هم‌اینک افراد بالای ۵۰ سال دارای شرایط دریافت واکسن هستند.

وی بیان کرد: پنج مرکز تجمیعی در شهر زاهدان برای تزریق واکسن آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند و مردم می‌توانند از طریق نوبت دهی واکسن خود را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: خبر منتشر  شده در فضای مجازی مبنی بر پُر شدن سردخانه بیمارستان‌های این استان به دلیل فوت مبتلایان به کرونا صحت ندارد. 

علیرضا شهرکی اظهارداشت: خبر پر شدن سردخانه‌ها به دلیل افزایش آمار فوتی مبتلایان به کرونا صحت ندارد و میزان مرگ و میر این ویروس به اندازه‌ای نیست که سردخانه‌ها در سطح استان پر شوند. 

وی افزود: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۸۰ درصد در سیستان و بلوچستان برسد این ویروس جهش یافته در استان کنترل خواهد شد و مقابله با آن ممکن می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم قابل توجهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند از اینرو انجام این فرایند در مراکز تسریع خواهد شد افزود: همچنین مراکز واکسیناسیون در شهرهای زابل و ایرانشهر افزایش خواهد یافت.

 فرماندار دلفان نیز در این باره گفت: روند صعودی ابتلا به کرونا در شهرستان نگران‌کننده و کنترل این شرایط نیازمند همکاری بیشتر مدیران ادارات و همراهی مردم است.

نورالدین درمنان اظهار داشت : با اعلام وضعیت قرمز در شهرستان و سیر صعودی ابتلا و بستری های کرونایی و با توجه به محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان، شرایط کرونایی در دلفان نگران کننده است.

از استان اردبیل نیز گزارش شده است که روند صعودی موج پنجم شیوع بیماری کووید.۱۹ و ابتلای به ویروس کرونا در این استان همچنان ادامه دارد به طوری که شمار بیماران جدید و بستری همزمان از میانگین فصل بهار و زمستان گذشته فراتر رفته است.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل اعلام کرد که در ادامه روند افزایشی شیوع کرونا، طی شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که ۳۱ نفر بیشتر از پایین‌ترین آمار ثبت شده در سال جاری است.

بر اساس اعلام این مرجع، در ادامه این وضعیت، مجموع مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان در شبانه‌روز گذشته نیز به ۲۴۸ نفر رسیده که دو برابر بیشتر از آمار یک هفته قبل است.

استاندار اردبیل نیز در این خصوص گفت: برپایی دورهمی‌ها به بهانه‌های مختلف شمار مبتلایان به کرونا در استان را افزایش داده است.

اکبر بهنامجو تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌ها در استان افزایش یافته و به ۲۴۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران قرنطینه در منازل نیز به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

 استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز و پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و اهالی این شهرستان‌ها باید بیش از پیش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو ۲۵ استان کشور است که در شروع خیز پنجم کرونا قرار گرفته اظهار داشت : روند بستری‌ بیماران در این استان صعودی است.

محمد دهقانی افزود : میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت افزایش پیدا کرده و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ داده و به سمت مخاطره بیشتر حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از نمونه‌های مثبتی که در آزمایشگاه ویروس شناسی مورد آزمایش قرار می‌گیرد ویروس کرونای هندی یا دلتا تشخیص داده می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۹۰ درصد از نمونه‌ها از نوع ویروس دلتا است که عمده آنها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، سربیشه و درمیان است.

 فرماندار آمل نیز با اعلام افزایش ۱۰ برابری تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌ها طی کمتر از یک ماه گذشته ، نسبت به وخامت وضعیت کرونایی این شهرستان هشدار داد.

علیرضا شریعت با تشریح آخرین وضعیت این شهرستان در موج پنجم شیوع کرونا ، گفت : متاسفانه وضعیت کرونایی آمل مجدداً همانند موج های قبلی همه گیری وخیم شده و تعداد بیماران بستری و سرپایی روزانه به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در آمل در حال عبور از مرز ۳۰۰ نفر است ، افزود : در استان مازندران وخامت وضعیت کرونایی در آمل به مراتب از شهرهای دیگر استان بیشتر است و آمل اولین شهری بود که در مازندران به رنگ قرمز کرونایی در آمد.

فرماندار آمل گفت : در حال حاضر بیش از یک سوم بیماران بستری در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شهرستان آمل تعلق دارد و ظرفیت تمامی پنج بیمارستان شهرستان در حال تکمیل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در استان مازندران نیز با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مناطق شهرستان درگیر شیوع ویروس کرونا است، گفت : متاسفانه میزان درگیری کرونایی در روستاها بیشتر از مناطق شهری است.

ناصر بزرگیان افزود: در حال حاضر ۱۰۷ بیمار کرونایی در شهرستان در قرنطینه خانگی هستند که بیش از نیمی از این تعداد متعلق به مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه در هفته اخیر روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ افزایشی شده است ، ادامه داد : ۲۸ بیمار کرونایی  در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که ۶ نفر از آنها به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در یک هفته اخیر ۲۰ درصد افزایش یافت و روند صعودی آن سرعت بالایی دارد.

آرش نجیمی افزود: امروز تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستانهای استان اصفهان به نزدیک یکهزار و ۲۰۰ نفر رسید که نسبت به یک هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها اوائل تیر امسال حدود ۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر این آمار شتاب گرفت و به بالای یکهزار نفر رسید.

 

وضعیت شیوع کرونا در کلاله قرمز شد

فرماندار کلاله درشرق استان گلستان گفت که با افزایش شمار بیماران کرونایی، وضعیت این شهرستان بار دیگر از لحاظ شیوع این ویروس از رنگ نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرد.

محمد ابراهیمی تودرواری روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اظهار داشت که در چند روز گذشته آمار بیماران کرونایی کلاله به ۲ برابر افزایش یافت و هم اکنون ۵۵ فرد مبتلا به این بیماری در بیمارستان رسول اکرم (ص) این شهرستان بستری هستند.

وی، مهمترین علت افزایش شمار بیماران کرونایی در کلاله را کم توجهی شهروندان به رعایت پروتکل بهداشتی دانست و از بازرسان ستاد کرونا خواست با کسبه‌ای که بدون توجه به شرایط کرونایی به مشتریان با رعایت کمترین فاصله اجتماعی خدمت می‌دهند، برخورد قانونی داشته باشند.

فرماندار کلاله با اشاره به نزدیکی عید قربان و افزایش حضور مردم در بازار و مراکز خرید برای خرید عید، گفت: شهروندان در صورت ضرورت برای حضور در بازار، حتما پروتکل بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و از شرکت در شب نشینی‌ها، تجمع‌ها و برگزاری جشن‌ها خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز در این نشست اظهار داشت که سهل انگاری برخی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی باعث شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران بستری در این شهرستان شده است.

ابراهیم فدایی افزود: بررسی میدانی کارشناسان نشان از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به ۶۲ درصد در این شهرستان دارد.

وی، از مرگ یک بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ گذشته خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش شمار بیماران بستری‌ها در این شهرستان، احتمال رسیدن سویه جدید بیماری کرونا دلتا به منطقه بالا است.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.

همچنین دیروز ۱۹ تیرماه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفته بود که در حال حاضر ۵۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد حال ۳۴ نفر وخیم است.

عبدالرضا فاضل افزوده بود که هم اکنون شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و کردکوی در وضعیت قرمز، بندرترکمن، رامیان، کلاله و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و گمیشان و بندرگز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 

دختر ۱۰ ساله میبدی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

دختر ۱۰ ساله ای با علایم مثبت ویروس کرونا دیروز(شنبه) به بخش اورژانس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد مراجعه و بستری شد.

پس از بررسی‌های بالینی و تست پی. سی. آر ابتلای این کودک به بیماری کووید ۱۹ تایید شد.

همچنین سیزدهم تیرماه جاری رییس بیمارستان میبد گفته بود که یک کودک ۹ ماهه مبتلا به کرونا به عنوان سومین نفر در این گروه جمعیتی، طی  سه روز گذشته در این واحد بهداشتی و درمانی بستری شد.

محمدهادی فرح زادی افزود: در این مدت یکی از کودکان  یک ساله بود برای تکمیل مراحل درمانی به شهر یزد مرکز این استان اعزام و کودک دیگر از بیمارستان مرخص شد.

وی ادامه داد: ابتلای این سه کودک بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی از جمله آزمایش پی. سی .آر(P.C.R) مورد تایید قرار گرفت .

رییس بیمارستان میبد از شهروندان خواست ،ویروس کرونا که منشا بیماری کووید ۱۹ است را جدی گرفته و به پیام‌ها و هشدارهای شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان بهداشتی توجه کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد و هم اکنون وضعیت بهداشتی این شهرستان به همراه هفت شهرستان دیگر استان یزد از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

۲ بیمار کرونا مثبت در قم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی بیست و چهار ساعت منتهی به بیستم تیرماه، ۲ بیمار کرونا مثبت در این استان جان باختند.

محمد ‌رضا قدیر در گفت‌وگویی بیان داشت: طی این مدت ۱۴۷ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۸۹ تَن از این افراد گفت: ۵۹ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز به‌تشخیص پزشکان معالج ترخیص شدند.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۳۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند، افزود: حال ۶۲ تن از این بیماران وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با بیان این که از مجموع ۸۰۴ تست روزانه کرونا در قم جواب ۱۸۹ مورد مثبت شده‌است، گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در این استان ۶۹ هزار و ۷۵۲ دُز واکسن تزریق شده است.

 

۱۳۲ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با شناسایی ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۸ هزار و ۶۵۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۶ هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز یکشنبه افزود: همچنین با فوت ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۲۸۵ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۳ مورد بود که ۸۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

وی گفت: ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۲۱ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۸۲۸، بهار ۹۹۴، تویسرکان یک هزار و ۳۲، رزن ۷۹۱، درگزین ۲۹۱، فامنین ۳۲۰ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۹ نفر است.

دکتر طاهری افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۹۷ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۳۴۲  نفر در نهاوند و هفت هزار و ۱۷۰ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان تنها شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی بوده و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۳۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته هفت نفر بیشتر است.

«مهدی محمدی» روز شنبه افزود: در شبانه‌روز گذشته خوشبختانه هیچ موردی از فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است و مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همان یک هزار و ۹۳۰ نفر روز گذشته است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۲۴ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۱۸ نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۷۵ نفر پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

شهرستان صحنه در استان کرمانشاه نارنجی شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان صحنه از روز شنبه (۱۹ تیر) از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی تغییر یافت.

محمدی افزود:براساس رنگ بندی جدید شهرستان گیلانغرب همچنان قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود، پاوه و صحنه در وضعیت نارنجی به سر می برند.

براساس این گزارش، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم در وضعیت زرد قرار دارند.

طرح محدودیت و ممنوعیت تردد خودروها به این شهرستان برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داشته و مجوزهای تردد برای سفرهای ضروری از طریق فرمانداری صادر می‌شود.

براین اساس ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها ممنوع است.

تردد از شهرهای گروه زرد به سایر شهرهای گروه زرد بلامانع است، اما محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان پابرجاست و اجرا می‌شود.

 

۱۰۴ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۰۴ بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به علت وخامت حال در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون ۷۲۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار دارند.

وی بیان داشت: با مرگ ۶ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز شمار جانباختگان این بیماری در استان به چهارهزارو۳۵۳ بیمار رسید.

فتحی گفت : ۴۹ هزار و ۳۱۷ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۴۴ هزار و ۲۳۲ نفرآنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم برای مهار کرونا است.

اکنون شهرستان ۲ میلیون نفری کرج در وضعیت قرمز، شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، چهارباغ و فردیس در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان اشتهارد و طالقان استان البرز زرد کرونایی هستند.

 

۲ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ زن ۶۷ و ۸۳ ساله به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۹۰ بیمار کووید ۱۹ در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۴ بیمار در کاشان و ۲۶ بیمار در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۳ از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

ثبت ۹۳ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۹۳ مورد جدید به ۲۵ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار جدید حاد تنفسی از سن ۵ تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۹ نفر با سن یک تا ۷۶ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان هستند.

امیدی گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۹۴ هزار و ۳۲۸ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۲ هزار و ۱۵۶ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۴۰۰ نفر به کلینیک‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: یکهزار و ۱۵۵ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل قرمز است و تاکنون ۱۷ مورد قطعی و ۳۰۰ مورد مشکوک کرونای هندی در این منطقه شناسایی شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی قرمز  و تاکنون ۱۷ مورد کرونای هندی به طور قطعی در این منطقه شناسایی شده است.

 

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۴۲۴ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۲۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۷۰هزار و ۹۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز یکشنبه اظهار داشت: با فوت ۲۸مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۸۴۸نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۶۲ بیمار حاد تنفسی و ۴۰۴مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است. 

وی بیان کرد: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

وی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

هاشمی بیان کرد: در نقطه فوقانی شدیدترین موج  همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم ولی به لطف خدا و همت مجموعه همکارانمان هنوز هم مشکلی در داروهای ضد ویروسی،  اقلام حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی نداریم.

وی اظهارداشت: چند روز قبل موضوع کمبود سرم در فضای مجازی منتشر شد، بلافاصله موضوع را بررسی کردیم و مشخص شد منظور این افراد کمبود سرم در بیمارستان‌ها نبوده و فقط منظورشان این بوده که برخی داروخانه‌ها به دلیل افزایش درخواست سرم برای بیمارانی که در منزل دوره درمان را طی می‌کنند و مثلا درخواست چهار سرم  داشته‌اند در هر مرحله، یک تا ۲ سرم تحویل می‌داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود اینکه کمبود سرم به صورت کلی در کشور محسوس است اما در بخش‌های بیمارستانی مشکلی نداریم و در بخش سرپایی نیز با هشدار به شرکت‌های تامین کننده اقلام دارویی این محدودیت مقطعی برطرف شده است.

 

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۴۲۴ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۲۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۷۰هزار و ۹۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز یکشنبه اظهار داشت: با فوت ۲۸مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۸۴۸نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۶۲ بیمار حاد تنفسی و ۴۰۴مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است. 

وی بیان کرد: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

وی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

هاشمی بیان کرد: در نقطه فوقانی شدیدترین موج  همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم ولی به لطف خدا و همت مجموعه همکارانمان هنوز هم مشکلی در داروهای ضد ویروسی،  اقلام حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی نداریم.

وی اظهارداشت: چند روز قبل موضوع کمبود سرم در فضای مجازی منتشر شد، بلافاصله موضوع را بررسی کردیم و مشخص شد منظور این افراد کمبود سرم در بیمارستان‌ها نبوده و فقط منظورشان این بوده که برخی داروخانه‌ها به دلیل افزایش درخواست سرم برای بیمارانی که در منزل دوره درمان را طی می‌کنند و مثلا درخواست چهار سرم  داشته‌اند در هر مرحله، یک تا ۲ سرم تحویل می‌داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود اینکه کمبود سرم به صورت کلی در کشور محسوس است اما در بخش‌های بیمارستانی مشکلی نداریم و در بخش سرپایی نیز با هشدار به شرکت‌های تامین کننده اقلام دارویی این محدودیت مقطعی برطرف شده است.

 

تداوم روند فزاینده شیوع موج پنجم کرونا در استان اردبیل

روند صعودی موج پنجم شیوع بیماری کووید.۱۹ و ابتلای به ویروس کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که شمار بیماران جدید و بستری همزمان از میانگین فصل بهار و زمستان گذشته فراتر رفته است.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل روز یکشنبه اعلام کرد که در ادامه روند افزایشی شیوع کرونا، طی شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که ۳۱ نفر بیشتر از پایین‌ترین آمار ثبت شده در سال جاری است.

بر اساس اعلام این مرجع، در ادامه این وضعیت، مجموع مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان در شبانه‌روز گذشته نیز به ۲۴۸ نفر رسیده که دو برابر بیشتر از آمار یک هفته قبل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان به یکهزار و ۸۳۶ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۴۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل گفت: افزایش شمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۵۵ نفر نشان دهنده خیز شیوع کرونا در استان است.

وی ادامه داد: شمار بیماران بستری و سرپایی کووید.۱۹ در سطح استان به شدت در حال افزایش است و با توجه به شدت چرخه شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل، حداقل ۹۰ درصد مردم، باید معتقد و عامل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای توقف این فرایند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با هشدار به شیوع گسترده موج پنجم کرونا در استان طی روزهای آینده اعلام کرد: با تایید موارد ابتلای قطعی به سویه دلتای ویروس کرونا در استان اردبیل، زنگ خطر شیوع خیز پنجم کرونا در این استان هم به صدا در آمده است.

وی افزود: موج جدید شیوع کرونا که از جنوب و جنوب شرق کشور آغاز شده، به استان اردبیل نیز رسیده است و بر همین اساس، وضعیت شهر اردبیل در مقایسه با سایر شهرهای استان به مراتب حادتر است و انتظار می رود که علاوه بر اردبیل، سایر شهرها نیز در چند روز آینده وارد وضعیت قرمز شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به مشاهده سویه دلتای این ویروس موسوم به کرونای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد آن در سرایت پذیری و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله ۱.۵ متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی تر نشویم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و سامانه های تهویه در رستوران‌ها، تالارها و مراسم عروسی اظهار کرد: برای جلوگیری از ابتلای جمعی، رعایت ظرفیت سالن‌های آبدرمانی در سرعین، مشکین‌شهر و اردبیل و نیز ظرفیت تالارهای عروسی در ایام پیش رو بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به قرار گرفتن شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی بیان کرد: هم‌اینک شهرستان‌های گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، خلخال و بیله‌سوار در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین افزایش میزان سفرهای درون و برون استانی را زنگ خطری برای شیوع گسترده موج پنجم کرونا عنوان کرد و خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد.

دکتر حبیب‌زاده، برگزاری هرگونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهمترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر تابستانی شهروندان است و باید این مساله به شکل درست و مطابق با توصیه‌های بهداشتی مدیریت شود.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۹۷ هزار و ۵۲۲ دوز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون ۶۷ هزار و ۸۶۴ دوز واکسن نوبت اول و ۲۹ هزار و ۶۵۸ دوز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی استان های قرمز کشور رنگ بندی شهرها رنگ بندی کرونایی رنگ بندی استان ها رنگ بندی استان ها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها از نظر کرونا امروز رنگ بندی شهرها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها امروز رنگ بندی کرونا رنگ بندی شهرها از نظر کرونا امروز اسامی استان های قرمز کرونا امروز رنگ بندی استان رنگ بندی شهرهای ایران رنگ بندی استان های کشور رنگ بندی استان های کشور از نظر کرونا اسامی استان های قرمز امروز رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور رنگ بندی کرونایی شهرها رنگ بندی استان های کشور کرونایی رنگ بندی شهرها شهرهای قرمز امروز رنگ بندی جدید شهرها شهرهای قرمز امروز کرونا رنگ بندی شهرهای ایران از نظر کرونا رنگ بندی شهرهای ایران از نظر کرونا امروز رنگ بندی استان ها و شهرها رنگ بندی استان های ایران رنگ بندی رنگ بندی استان های ایران از نظر کرونا رنگ بندی جدید رنگ بندی جدید شهرها از نظر کرونا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.