اکنون ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۸۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۵۶۸ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (هفتم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۵۳۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون ۲ میلیون ۴۱۰ هزار و ۲۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. چهار هزار و ۳۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۹ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۵۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۳۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۹۹ هزار و ۴۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۶۳۷ هزار و ۳۷۳ دوز رسید.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۶۷ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۴۷۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

هفتم خرداد ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

روند نزولی شیوع کرونا و کاهش شمار جانباختگان نسبت به هفته های گذشته نشان می دهد که قله موج چهارم کرونا طی شده اما نمی توان گفت که این موج پایان یافته است و همچنان باید به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند بود و از عادی انگاری ها پرهیز کرد.

موج چهارم شیوع بیماری کرونا در کشور با وجود شمار زیاد مبتلایان ، با تدابیر اندیشیده شده ، زحمات کادر درمان و همراهی مردم تا حد زیادی مدیریت شده و شمار شهرهای قرمز و نارنجی کاهش یافته است  اما ادامه روند نزولی شیوع و کاهش تعداد جانباختگان نیازمند همراهی بیشتر ، رعایت توصیه های بهداشتی و ماسک زدن و پرهیز از ترددهای غیر ضرور است .

 به گفته کارشناسان بهداشتی مهم‌ترین خطر برای شیوع دوباره کرونا در روزهای آینده با توجه به تعطیلات پیش رو  سفر به سایر شهرها و برگزاری دورهمی های خانوادگی است .

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ، اکنون ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

وضعیت کرونا در استان ها

در خراسان رضوی و  طبق آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز جمعه، هم‌اکنون مشهد و ۸ شهرستان دیگر خراسان رضوی همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

هشت شهرستان دیگر نارنجی خراسان رضوی را قوچان، نیشابور، سبزوار، درگز، گناباد، بینالود، کاشمر و تربت‌حیدریه تشکیل می دهند.

 هم‌اکنون کمتر از یک سوم شهرستان های خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و دوسوم در وضعیت زرد قرار دارند و به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهرستان های نارنجی اگرچه تعدادشان کمتر است اما بیشتر جمعیت استان را در خود جای داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم از کاهش تعداد شهرستان‌های نارنجی کرونایی در استان خوزستان خبر داد.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان  اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های نارنجی خوزستان از ۱۶ به ۱۵ شهرستان کاهش یافت و  شهرستان رامشیر طبق آخرین آمار از نارنجی به زرد تغییر وضعیت داد.

وی افزود: بر پایه این گزارش شهرستان های بهبهان، امیدیه، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، اندیمشک، شوش، اهواز، کارون، خرمشهر، آبادان، ماهشهر و شادگان اکنون در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان هندیجان،آغاجاری، باغملک، هفتکل، رامشیر، اندیکا، لالی، گتوند، دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و باوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گفته  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، طبق آخرین گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش روند ابتلا و بستری، شهرستان دیر از رنگ زرد با خطر متوسط به قرمز خیلی پر خطر تغییر رنگ داد.

دکتر سعید کشمیری افزود: براین اساس در زمان حاضر شهرستان‌های دیر و کنگان از توابع استان بوشهر در شرایط قرمز پرخطر و شهرستان عسلویه نیز که تا هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت در رنگ بندی جدید سامانه ماسک به رنگ نارنجی پرخطر تغییر رنگ دارد؛ براین اساس شهرستان‌های عسلویه، دشتی، دشتستان و بوشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک شهرستان‌های دیلم، تنگستان و جم نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

بر اساس گزارش نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز هفتم خرداد منتشر شد، تعداد مناطق زرد کرونایی استان گیلان هم به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

 هم اکنون شهرستان های لاهیجان، لنگرود، املش، صومعه سرا، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، تالش، آستارا و سیاهکل زرد هستند و شهرستان های آستانه اشرفیه، رودسر، رودبار، بندرانزلی و رشت و شهرستان جدید «خمام» در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

با تغییر وضعیت کرونایی شهرستان های لاهیجان و لنگرود  از نارنجی به زرد طی روزهای گذشته، شهرستان های زرد استان گیلان از ۹ به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

بر اساس آخرین آمار، ۳۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری بوده که ۶۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند، طی هفته های اخیر روند ابتلا به کرونا در این استان روند کاهشی دارد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: در شبانه‌روز گذشته از ۴۴۰ نمونه گرفته شده از افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند.

 ابراهیم سلمانی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند از مردم خواست همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

هفتم خرداد ماه با مهترین اخبار کرونا در استانها

به گفه مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۱۲۸ نفر است که ۱۰۹ بیمار در کاشان و ۱۹ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

 مریم امیدی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۲۹ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۵ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

به گزارش خبرنگاران از سراسر کشور ، شیوع موج چهارم کووید.۱۹ در استان اردبیل پس از یک ماه اوج گیری متوقف شده و در یک هفته اخیر روند کاهشی داشته ولی این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد به طوری که در شبانه‌روز گذشته سه نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این استان جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با اشاره به فوت ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، گفت: مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به هزار و ۸۴۰ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ مورد بیمار مثبت بستری و بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن، سه نفر افزایش دارد.

اکنون شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، سرپل ذهاب و جوانرود، هرسین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

در لرستان و به گفته  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ،چهار نفر دیگر از شهروندان این استان طی شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جانباختگان به یکهزار و ۸۴۵ نفر رسید.

 "مریم کوشکی" اعلام کرد: اکنون ۵۱۶ بیماری مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرهای رومشکان و دوره چگنی در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم از آغاز فعالیت سایت خودرویی واکسیناسیون در کرمانشاه در راستای تسریع روند واکسیناسیون از روز شنبه هشتم خرداد  ماه خبر داد و افزود :این مرکز واکسیناسیون در سایت salamat.gov.ir قرار گرفته و افراد بالای ۷۰ سال می توانند در هنگام ثبت نام، این مرکز را انتخاب کنند.

دکتر ابراهیم شکیبا به راه اندازی ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر کرمانشاه اشاره کرد  و گفت : کرمانشاه در زمینه راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون با راه اندازی ۳۴ مرکز تجمیعی، رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داد.

 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز گفت: تاکنون ۷۰ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال در منطقه شرق اهواز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

امراله مردانی اظهار داشت: در حال حاضر روند واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال در استان خوزستان ادامه دارد و استقبال از پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون بسیار خوب است.

وی افزود: خوزستان تنها استان کشور است که واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را آغاز کرده در حالی که در تمام نقاط کشور افراد بالای ۷۰ سال مجاز به دریافت واکسن هستند. 

اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در حالت زرد کرونایی قرار دارند.

در پاکدشت تهران نیز تزریق مرحله نخست واکسن کرونا ویژه معلولان در سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری این افراد، آغاز شد. 

«رجب زینی‌وند» مدیر شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت گفت:افراد داری معلولیت، جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که باید برابر کرونا ایمن شوند.

هفتم خرداد ماه با مهترین اخبار کرونا در استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم با اشاره به حمایت واحدهای صنعتی و صنفی استان در شرایط کرونا، گفت: ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در سطح استان پرداخت شده است.

«احمد توصیفیان» اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات با برقراری مقرری بیمه بیکاری از شاغلان آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا حمایت کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در استان به مدت سه ماه از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند، افزود: به طور معمول۲ هزار نفر در سطح استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که در شرایط کرونا این رقم به سه هزار نفر افزایش یافت. 

 دادستان آبادان نیز از طی کردن روال قانونی پرونده متخلفان واکسن کرونا در شهرداری آبادان خبر داد و گفت:پرونده دریافت‌کنندگان واکسن پاکبانان آبادانی پس از تکمیل شدن به مرکز استان ارسال شد.

حمید مرانی‌پور اظهار داشت:در پی اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان در دریافت واکسن کرونا به جای پاکبانان زحمت‌کش شهرداری موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی آبادان قرار گرفت.

وی افزود: متخلفان با قرارهای قانونی آزاد شدند و پرونده آنان به منظور رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب استان خوزستان ارسال شده است.

انتشار اخباری مبنی بر سو استفاده برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان بازتاب گسترده ای در کشور داشت.

 رییس اتاق اصناف البرز هم از بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در این استان خبرداد.

بهروز حصاری اظهار داشت که در پی مکاتبات و پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشایی وفعالیت دوباره تالارها  با کمیته امنیتی ، اجتماعی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مقرر شد که تالارهای پذیرایی مشروط بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند .

وی اضافه کرد: مقرر شد در فضای باز تالارها با در نظر گرفتن فاصله سه متر برای هر صندلی و تامین فضای هشت مترمربع برای هرنفر ،حداکثر با ۳۰درصد ظرفیت فعالیت و پذیرش مشتری برای خدمات صورت پذیرد. 

حصاری افزود: همچنین در خصوص فضای بسته و مسقف تالارها(سالن) علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌ها اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر ، نارنجی ۲۰نفر، زرد ۳۰ نفر و در شهر ها با شرایط آبی تا ۵۰ نفر لازم‌ و ضروری است.

 

۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در یزد شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته از ۴۴۰ نمونه گرفته شده از افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۹۳ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته، سه نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند.

این مسوول گفت: هم‌اکنون ۲۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی از مردم خواست همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان  و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

 

مجموع جانباختگان کرونا در کرمانشاه به هزار و ۸۴۰ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، گفت: مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به هزار و ۸۴۰ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز جمعه اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۲۱ نفر کمتر است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ مورد بیمار مثبت بستری و بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن، سه نفر افزایش دارد.

وی یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۱۲۴ بیمار هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

 

رنگ بندی جدید شهرهای استان کرمانشاه اعلام شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه (اول خرداد) رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه را اعلام کرد که نسبت به گذشته تغییری در آن دیده نمی شود.

براساس این گزارش، شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، سرپل ذهاب و جوانرود، هرسین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

 

کووید ۱۹ به زندگی ۱۱ البرزی دیگر پایان داد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که بیماری کووید ۱۹ به رغم تلاش های بی وقفه مدافعان سلامت ، طی ۲۴ ساعت گذشته به زندگی ۱۱ نفر دیگر در این استان پایان داد.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: با مرگ این افراد شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به چهارهزارو۹ نفر در استان البرز رسیده است.

وی بیان داشت: ۸۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری البرز انتقال یافتند و اکنون در مجموع ۶۹۹ بیمار در این مراکز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

فتحی افزود: ۴۳ هزارو۹۹۰ بیمار کووید از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته که ۳۹ هزارو۲۷۶ بیمار آنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی ، پرهیز از حضور در مکان های پرازدحام و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم برای مهار کرونا است.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز نارنجی و ۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

۲ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک مرد ۵۸ ساله و  یک زن ۲۴ ساله طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این شهرستان جان باختند.

مریم امیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۱۲۸ نفر است که ۱۰۹ بیمار در کاشان و ۱۹ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۲۹ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۵ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

ثبت ۳۷ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۴۳ مورد جدید به ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۲ نفر با سن ۲۲ تا ۸۰ سال در کاشان و سه نفر از آران و بیدگل با سن ۱۶ تا ۵۰ سال تحت مراقبت و درمان هستند.

امیدی گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۷۴ هزار و ۹۴۷ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۱ هزار و ۴۱۵ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

به گفته وی، ۹۹ بیمار به درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: ۷۸۴ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

پنج نفر دیگر در استان همدان قربانی کرونا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۱۶۶ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز جمعه افزود: ۱۱۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که در مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۷ هزار و ۲۴۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۲ هزار و ۵۲۰ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۳ مورد بود که ۷۸ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۳۳ بیمار وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۷۶۶، بهار ۹۴۳، تویسرکان ۹۸۶، رزن ۷۴۱، درگزین ۲۷۶، فامنین ۳۰۸ و کبودراهنگ ۹۹۸ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و  ۱۰۳ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۲۲۵ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۴۹۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.