بر اساس گزارش وزارت بهداشت در 2 خرداد 1400، اکنون هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (دوم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۶۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۷۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۱۸ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۳۳۳ هزار و ۷۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۸۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۸ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۲۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۵۵ هزار و ۲۳۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۵۹ دوز رسید.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۶۷ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۴۷۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

دوم خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

این روزها خبرهای کرونایی رنگ و بوی امتحان به خود گرفته و نگرانی از برگزاری حضوری امتحانات در کنار دیگر مسائل بیماری قرن دوچندان شده است.

اکنون امتحانات خردادماه دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری و دیگر پایه ها به روش غیرحضوری در حال برگزاری است و به طور طبیعی والدین و دانش آموزانی که باید در مدارس حاضر شوند دغدغه هایی دارند که البته مسوولان اطمینان خاطر داده‌اند تمامی پروتکل های بهداشتی و موارد پیشگیرانه رعایت می شود.

با گذشت چند روز از آغاز برگزاری امتحانات و حضور دانش آموزان در مدارس و مشاهده رعایت تمامی ضوابط بهداشتی و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اندکی از نگرانی ها کاسته شده و همین مسئله می تواند آنها را با آرامش خاطر بیشتری به حضور در حوزه های امتحانی هدایت کند.

نظارت بر چگونگی اعمال موارد بهداشتی در مدارس نیز با جدیت از سوی مسوولان وزارت آموزش و آموزش و ادارات کل در سراسر کشور دنبال می شود تا دانش آموزان روزهای امتحان را بدون دغدغه سپری کنند در این رابطه استاندار اصفهان گفته است: دانش آموزان و خانواده‌ها بابت شیوع ویروس کرونا در برگزاری حضوری امتحانات دغدغه نداشته باشند زیرا برگزاری تمامی امتحانات حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد پیشگیرانه انجام می‌شود.

عباس رضایی که از حوزه های امتحانی اصفهان بازدید کرده همچنین این اطمینان را داده است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در استان اصفهان قابل قبول ارزیابی می‌شود و نشان می‌دهد که حفظ سلامتی دانش آموزان از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش بوده است.

وی یادآورشد: این که شماری از دانش آموزان و خانواده‌های آنان دغدغه شیوع ویروس و انتقال بیماری داشته باشند منطقی است و بر همین اساس برنامه ریزی‌ها برای برگزاری امتحانات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مقرر شده است.

 در ادامه سری هم بزنیم به حوزه های امتحانی استان کرمان که بر اساس اعلام استاندار این استان تعداد حوزه های امتحانی نسبت به سال های قبل ۴۹ درصد افزایش یافته و وی گفته است: نکات لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان در سالن های برگزاری امتحانات رعایت می شود.

علی زینی‌وند که برای نظارت دقیق تر سرزده از حوزه امتحانات نهایی در شهر کرمان بازدید کرده، می گوید: با تاکیدی که در نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا شده تمام حوزه های امتحانی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مورد بازدید و تایید کارشناسان بهداشتی این دانشگاه قرار گرفته است.

وی همچنین به خانواده ها اطمینان داده است که با توجه به بررسی های انجام شده مقررات بهداشتی در حوزه های امتحانی رعایت می شود و اولیا نگران سلامتی فرزندان خود نباشند.

در کنار دغدغه روزهای امتحان، مسوولان آموزش و پرورش از مردم خواسته اند برای ثبت نام فرزندان خود در کلاس اول، این کار را به تاخیر نیاندازند و این نوید را هم داده اند که کلاس های پیش دبستانی با توجه به شرایط کرونایی غیرحضوری و در بستر شبکه دانش آموزی "شاد" برگزار و ثبت نام دانش آموزان سایر پایه ها غیرحضوری و از طریق سامانه الکترونیکی "پادا" انجام می شود.

دوم خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در ادامه نگاهی داریم به وضعیت کرونایی شهرها و استان های مختلف کشور که با فروکش کردن موج چهارم اغلب آنها در شرایط نارنجی و زرد قرار گرفته اند:

آذربایجان غربی/ طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان، پنج شهرستان اشنویه و سردشت در جنوب و پلدشت، چایپاره و چالدران در شمال آذربایجان غربی در وضعیت زرد است و شهرستانی با وضعیت قرمز در استان وجود ندارد.

هم اکنون ارومیه به همراه شهرهای خوی، سلماس، ماکو و شوط در شمال آذربایجان غربی و شهرهای مهاباد، نقده، تکاب، پیرانشهر، شاهین دژ، میاندوآب و بوکان در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بیش از ۱۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند که از این تعداد، ۶۲ نفر در ارومیه بودند و در این مدت ۱۳ بیمار کرونایی در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

البرز / اکنون پنج شهرستان تابعه استان البرز نارنجی و ۲ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند و ۱۱ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باخته و ۱۰۱ بیمار دیگر در بیمارستان ها بستری شدند.

همچنین ۴۳ هزار و ۳۳۲  بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۳۸ هزارو۵۹۸ بیمار آنان بهبود یافته اند.

ایلام / در روزهای اخیر تعداد بستری های موجود کرونا در استان روند نزولی داشته و به ۹۳ نفر کاهش یافته است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شده و مجموع فوتی های استان به ۷۷۸ نفر افزایش یافته است.

همچنین ۴۹ ابتلای جدید کرونا نیز شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان ۳۸ هزار و ۳۷۸ نفر است و در مجموع بهبودیافتگان در استان نیز به ۳۷ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده است.

مرکزی / ۶ بیمار کووید ۱۹ شبانه‌روز اخیر در استان مرکزی بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و تک رقمی شدن فوتی‌ها نشان از فروکش نسبی موج چهارم کرونا در این استان است و تاکنون ۲ هزار و ۶۸۷ نفر در استان مرکزی جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین یافته های آزمایشگاهی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شبانه روز اخیر در این استان ثبت شده که ۲۰ نفر از بیماران به علت وخامت حال عمومی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و از زمان همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۵۹ هزار و ۶۸۷ نفر در استان مرکزی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

اردبیل / شیوع موج چهارم بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از نیمه فروردین ماه آغاز شده طی روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفت و در شبانه روز گذشته در وضعیت پایدار قرار گرفته و شمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان از ۶۳۳ نفر در پنجم اردیبهشت ماه با ۳۷۷ نفر کاهش، به ۲۵۶ فرد بستری در شبانه روز گذشته رسیده است.

همچنین در شبانه روز گذشته ۴۱ فرد جدید به بیماری کووید.۱۹ در این استان مبتلا شده‌اند که ۸۰ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه قبل است و طی شبانه‌روز گذشته چهار نفر دیگر از افراد مبتلا به بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل جان باختند و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان نیز به یک هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سیستان و بلوچستان / با اضافه شدن ۱۰۷ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان ویروس کرونا در این استان به ۳۵ هزار و ۶۹۹ نفر رسید و هم‌اینک ۱۹۹ بیمار حاد تنفسی و ۱۰۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند. 

همچنین با فوت یک مورد جدید شمار فوتی های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۳۱۰ نفر رسید.

یزد / در شبانه روز گذشته از ۲۵۵ نمونه تهیه شده از مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۶ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند که از این تعداد سه نفر در بیمارستان‌های استان  بستری شدند و ۷۳نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

همچنین در شبانه روز گذشته یک بیمار کووید ۱۹ در استان یزد جان خود را از دست داد و هم‌اکنون ۳۲۶ فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

هرمزگان / در شبانه روز گذشته سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان هرمزگان جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان کرونا به یک هزار و ۲۳۵ نفر رسید.

در هفته گذشته این استان شاهد روند صعودی دوباره کرونا بود و پنج شهر شامل بندرعباس، پارسیان، رودان، جاسک و میناب که ۲۵ اردیبهشت ماه در وضعیت نارنجی قرار داشتند هم اکنون به دلیل افزایش شمار مبتلایان به رنگ قرمز تغییر یافتند.  

آخرین آمار بستری های کرونا در هرمزگان ۴۲۵ نفر است که از این شمار ۷۲ نفر در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

لرستان / ۲۱۱ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان کرونا به ۱۱۴ هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است.

همچنین چهار نفر طی شبانه روز گذشته قربانی در لرستان به کرونا مبتلا شدند و شمار جانباختگان این ویروس نیز به یکهزار ۸۲۳ نفر رسید.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرهای رومشکان و دوره چگنی در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند و در زمان حاضر ۶۱۱ بیمار و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

همدان / با فوت هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۱۴۵ نفر رسیده و در این مدت ۱۰۱ نفر دیگر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که در مجموع بیماران سرپایی مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۴۱ هزار و ۹۴۸ نفر و بیماران بستری مثبت به ۱۷ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

هم اینک از نظر رنگ بندی ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت نارنجی و شهرستان فامنین نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

خبرهای دیگری از کرونا در استان‌ها

- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز  از ۶ مرز زمینی و هوایی آذربایجان‌غربی ۱۸ هزار و ۹۱۳ مسافر وارد استان شده و برای این افراد توسط نیروهای هلال احمر غربالگری صورت گرفته است.است.

امیر جعفرزاده اظهار داشت: همه مسافرانی که قصد ورود به کشورازطریق استان را دارند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان، مرز رازی،مرز سرو،فرودگاه بین المللی شهید باکری،مرز تمرچین و مرز کیله  توسط یک هزار و ٢ نفر به روز در  تیم‌های مراقبتی هلال احمر  آذربایجان غربی غربالگری می‌شوند.

- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی ۲ ماهه اول امسال بیش از ۶ هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر استان در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شدند.

پیام جلالی با اشاره به اینکه از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته طرح غربالگری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور به هلال احمر واگذار شد، اظهار داشت: طی این مدت نجاتگران هلال احمر استان در مرز رسمی باشماق مریوان مستقر شده و به غربالگری مسافران پرداخته‌اند.

- استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت:۳۲ هزار دوز واکسن کرونا تا کنون وارد این استان شده که نسبت به جمعیت آن مطلوب است.

حسین کلانتری اظهار داشت:از این تعداد تاکنون ۲۶ هزار دوز به کادر درمان، پارکبانان، افراد بالای ۸۰ سال و سایر گروه های واجد شرایط تزریق شده است. 

 

کرونا جان هفت نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۱۴۵ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز یک شنبه افزود: ۱۰۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که در مجموع بیماران سرپایی مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۴۱ هزار و ۹۴۸ نفر و بیماران بستری مثبت به ۱۷ هزار و ۴۷ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۷۶۰ ، بهار ۹۳۴، تویسرکان ۹۸۲، رزن ۷۳۶، درگزین ۲۷۱، فامنین ۳۰۵ و کبودراهنگ ۹۹۱ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۵۴ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۲۰۸ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۴۱۰ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

وی اظهار داشت: هم اینک از نظر رنگ بندی ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت نارنجی و شهرستان فامنین نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 

بستری های کرونا در ایلام به ۹۳ نفر کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روزهای اخیر تعداد بستری های موجود کرونا در استان روند نزولی داشته و به ۹۳ نفر کاهش یافته است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: ۱۳ بیمار حاد تنفسی جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که پنج مورد مربوط به شهرستان ایلام است.

وی افزود: کاهش تعداد بستری ها یا تعداد مبتلایان نشان دهنده از بین رفتن کرونا نیست و پروتکل های بهداشتی باید بیش از پیش رعایت شوند.

دکتر کریمیان ادامه داد: همچنین از بستری های جدید سه نفر مربوط به دره شهر، یک نفر آبدانان، یک نفر ایوان، یک نفر دهلران، یک نفر سیروان و یک نفر نیز مروبط به هلیلان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شده و مجموع فوتی های استان به ۷۷۸ نفر افزایش یافته است.

دکتر کریمیان اظهار داشت: ۴۹ ابتلای جدید کرونا نیز شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان ۳۸ هزار و ۳۷۸ نفر است.

به گفته وی، مجموع بهبودیافتگان در استان نیز به ۳۷ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: تعداد مبتلایان در شهرستان های ایلام ۱۵ هزار و ۶۸۳ نفر، آبدانان چهار هزار و ۱۰۳ نفر، ایوان سه هزار و ۹۶۷ نفر، دهلران سه هزار و ۲۵ نفر و دره شهر ۲ هزار و ۷۳۲ نفر است.

کریمیان ادامه داد: همچنین تعداد مبتلایان در چرداول ۲ هزار و ۳۰۸ نفر، مهران هزار و ۸۰۳ نفر، بدره هزار و ۸۳۱ نفر، ملکشاهی ۹۴۱ نفر، چوار ۴۱۶ نفر، سیروان ۸۴۰ نفر و هلیلان نیز ۷۲۳ نفر است.

وی در خصوص رنگبندی شهرستان استان نیز گفت: ایلام، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

بستری‌های کرونا در تهران دوباره از هزار نفر فراتر رفت

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد بستری‌های جدید کرونایی در چند روز گذشته به کمتر از ۹۰۰ بیمار کاهش پیدا کرده بود اما مجددا در ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۴۴ نفر افزایش یافت.

دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه اظهار کرد: مجموع بیماران جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته دچار تغییر شده است و مجددا این تعداد به یک هزار ۴۴ نفر افزایش یافت.

وی که در حاشیه مراسم آیین امضای تفاهم نامه تامین مالی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی سخن می گفت ادامه داد: از این تعداد ۱۷۷ بیمار در بخش های ویژه بستری شدند.

زالی بیان کرد: اگر در ۴۸ ساعت آینده با همین روند، این عددها تکرار شود، ممکن است تهران شرایط متفاوتی را تجربه کند.

وی افزود: اما اگر فقط این آمار مختص به ۲۴ ساعت گذشته باشد و در روزهای آینده تکرار نشود، نشان می‌دهد که شاهد تنها یک نوسان بودیم.

زالی گفت: معمولا در تهران بعد از خیزهای بیماری، مدت ها حرکت سینوسی را تجربه می‌کنیم تا به افول اصلی بیماری برسیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان تهران بیش از ۵ هزار و ۳۶۱ بیمار است که از این تعداد یک هزار ۵۶۳ بیمار در بخش های ویژه هستند.

زالی بیان کرد: از این تعداد  ۳۵۰ نفر بیمارانی هستند که به دستگاه تهویه مکانیکی متصل هستند و شرایط بدحال تری دارند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار ۲۲ بیمار کرونایی ترخیص شدند که نسبت به روزهای قبل رشد  داتشه است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: تعداد بیماران اورژانسی نیز  ۱۰۸ بیمار هستند که نسبت به تعداد ۱۲۳ بیمار در ۲۴ ساعت قبل با کاهش روبرو بوده است.

زالی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران تعداد مراجعان سرپایی بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار بوده که  ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از این افراد به بخش های درمان  و مابقی نیز به مراکز بهداشتی مراجعه کردند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه اعلام کرد: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.

 

چابهار و دشتیاری سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های چابهار و دشتیاری این استان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز این بیماری قرار گرفتند.

علیرضا شهرکی روز یکشنبه اظهار داشت: هم اینک تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بجز چابهار، دشتیاری و زابل، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر ۲ شهرستان چابهار و دشتیاری که در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان زابل در شمال استان نیز در وضعیت نارنجی کرونا بسر می برد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان بر اساس بی توجهی برخی شهروندان در استان به ۴۰ درصد رسیده است و این استان جزو ۲ استان با پایین ترین سطح رعایت دستورالعمل ها در سطح کشور است.

شهرکی تاکید کرد: مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی افزود: باتوجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نیاز است که مردم فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی و شستن دست ها را همچنان با جدیت کامل رعایت کنند.

شهرکی با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن مبتلایان گفت: تمام افرادی که دارای علایم کرونا هستند باید خود را در منزل قرنطینه کرده و از حضور در جامعه و در بین مردم خودداری کنند.

 

سه تن بر اثر کرونا در قم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: طی بیست و چهار ساعت منتهی به دوم خردادماه،‌ سه تن بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست دادند.

به گزارش عصر یکشنبه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر همچنین افزود: در این مدت ۶۹ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۶۵ تَن از این بیماران، گفت: ۶۱ بیمار که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز ترخیص شدند.

وی کل بیماران بستری شده در مراکز درمانی قم را ۲۳۰ تَن ذکر کرد و ادامه داد: ۷۲ تَن از بیماران وضعیتشان وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از مجموع ۴۷۶ آزمایش کرونای به‌عمل آمده نتیجه ۹۰ مورد مثبت شد.

وی بیان کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون همگانی در قم ۳۷ هزار و ۳۰ دوز واکسن تزریق شده است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

 

۵۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۵۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته، هفت نفر بیشتر است.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه افزود: در شبانه روز گذشته ۳۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۸۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در کرمانشاه فوت کردند تا مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۸۲۳ نفر برسد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۱۰۶ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رنگ بندی جدید شهرهای استان کرمانشاه اعلام شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه (اول خرداد) رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه را اعلام کرد که نسبت به گذشته تغییری در آن دیده نمی شود.

براساس این گزارش، شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، سرپل ذهاب و جوانرود، هرسین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.