محمدعلی حاتمی زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند مزرعه کشت کلزا شهرستان ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کشت ضمن عقد قرارداد با 265 نفر از کشاورزان انجام ‌شده است.
وی افزود: شهرستان‌های خاتم با 217 هکتار (هرات 172 هکتار، مروست 45 هکتار ) ، ابرکوه با 95 هکتار و بهاباد با 45 هکتار به ترتیب مقام اول تا سوم سطح زیرکشت کلزا را داراست.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح حدود 300 تن کود شیمیایی و سه تن بذر گواهی‌شده ارقام ظفر ، زرفام ، نپتون و آر.جی‌.اس و آگاهی ماکس به عنوان بخشی از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی توزیع شد.
این مسئول ادامه داد: دولت هم برای هر هکتار 25 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای کشاورزان طرف قرارداد اختصاص داد.
وی بابیان اینکه محصول کلزا با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، تصریح کرد: توسعه کشت این گیاه به خاطر تولید مواد اولیه روغن خوراکی در برنامه توسعه اقتصاد مقاومتی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.
حاتمی زاده ادامه داد: کشت این محصول از اواخر شهریور ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز زمان برداشت این محصول است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: دانه روغنی کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پایین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزو با کیفیت ترین روغن های خوراکی است و نقش مهمی در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.