رضا سلیمانی روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از آبگیری سد سیمره ظرفیت های دیگری به خصوص در حوزه گردشگری و پرورش ماهی در قفس در محدوده این سد شکل گرفته که هم کنون مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: هم اکنون بیش از 18 واحد پرورش ماهی در قفس در پشت سد سیمره ایجاد و عملیات احداث قفس ها به ظرفیت سه هزار تن به اتمام و یک مرحله تولید ماهیان گرم آبی در نیمه اول امسال به ظرفیت 600 تن وارد بازار شده است.
مدیر شیلات استان ایلام اظهار داشت: ایجاد واحدهای پرورش ماهی در قفس در شهرستان بدره باعث اشتغالزایی بیش از ۳۶۰ نفر در این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.
سلیمانی یادآور شد: در نیمه دوم سال جاری مراحل رهاسازی گونه قزل آلا در حال برنامه ریزی است که این اتفاق نوید بسیار خوبی جهت ترغیب سرمایه گذران داشته که بعد از پرورش گونه های گرم آبی در نیمه اول سال بتوانند گونه قزل آلا را در نیمه دوم سال پرورش دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و نیز برنامه های مهم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مبنی بر اولویت کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس لذا در راستای اهداف مذکور مدیریت شیلات ایلام این مهم را در دستور کار قرار داده است.
مدیر شیلات استان ایلام گفت: مطالعات آبزی پروری سد سیمره در شهرستان بدره توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور با اعتبار یک هزار و 400 میلیون ریال سال گذشته انجام و با توجه به گزارش مشاور مبنی بر قابلیت و توسعه پرورش ماهی در قفس در سد سیمره مدیریت شیلات نسبت واگذاری طرح مذکور به متقاضیان اقدام کرد.
بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در استان ایلام وجود دارد و سرانه مصرف ماهی در ایلام بیش از 6 کیلوگرم در سال است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.