رضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در راستای ترویج و حمایت از پرورش دهندگان ماهی و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 200 نفر پرداخت شده است.
وی افزود: این امر در راستای اهداف مورد نظر با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و نیز برنامه های مهم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مبنی بر اولویت کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار مطالعه سایر سدهای استان به منظور توسعه طرح پرورش ماهی در قفس در دستور کار قرار می گیرد.
سلیمانی گفت: مطالعات آبزی پروری سد سیمره در شهرستان بدره توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال در سال گذشته انجام و با توجه به گزارش مشاور مبنی بر قابلیت توسعه پرورش ماهی در قفس در سد سیمره مدیریت شیلات نسبت واگذاری طرح مذکور به متقاضیان اقدام کرد.
وی افزود: مرحله اول به تعداد 20 نفر از صیادان بومی منطقه به ظرفیت یک هزار تن در قالب تسهیلات و نیز به یک نفر سرمایه گذار بومی در شهرستان بدره با ظرفیت 2 هزار تن در سال با هزینه شخصی واگذار شده است.
وی ادامه داد: در مجموع در حال حاضر، عملیات احداث قفس ها به ظرفیت سه هزار تن به اتمام و یک مرحله تولید ماهیان گرم آبی در نیمه اول سال به ظرفیت 600 تن وارد بازار شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 150 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در استان وجود دارد و سرانه مصرف ماهی در ایلام بیش از شش کیلوگرم در سال است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.