به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز جمعه در بازدید از طرح ماهی در قفس نکیسا در شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: کمک به سرمایه گذاران بخش شیلات به خصوص پرورش ماهی در قفس و میگو که از ظرفیت های صادراتی هرمزگان هستند جزو اولویت های دولت است.
وی که در حال بازدید از طرح پرورش پنج هزار تن ماهی در قفس در شهرستان بندرلنگه بود، ادامه داد: سرمایه گذار این طرح در مرحله اول و آزمایشی طرح مشغول پرورش سه هزار تن ماهی است.
وی اضافه کرد: این سرمایه گذار برای طرح خود 900 میلیارد ریال هزینه کرده و دانش پرورش ماهی های خود را که از گونه های سی بس و سیبریم هستند از کشور نروژ به داخل کشور منتقل کرده است.
استاندار هرمزگان بیان کرد: حتی بارجی (سکوی شناور در آب) که در این طرح استفاده شده در منطقه و غرب آسیا برای اولین مرتبه بکار گرفته شده است.
همتی اظهار داشت: این بارج توان غذا دهی خودکار به 24 قفس پرورش استفاده شده در این طرح را دارد.
وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذار این طرح درصدد تکمیل زنجیره پرورش و تولید ماهی در قفس و تولید بچه ماهی است که بازار صادرات خوبی دارد.
وی به بازدید صبح امروز خود و نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ( محمد آشوری، احمد مرادی و ناصر شریفی) از سایت پرورش میگو بندرلنگه اشاره کرد و ابراز داشت: این مزرعه در زمینی به وسعت 2 هزار متر مبع قرار دارد که امید می رود تا پایان سال 97 بهره برداری از آن آغاز شود.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.