محمد رادمهر عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه از ظرفیت های حوزه شیلات استفاده نشده است و در حالی که در گذشته 50 فروند لنج ‌صیادی در پارسیان فعالیت داشته امروز این تعداد به 10 فروند شناور صیادی رسیده و این موضوع باید آسیب ‌شناسی شود.
وی تاکید کرد: توسعه شیلات و پرورش ماهی در قفس از طرح‌ های مهم اقتصاد مقاومتی است و تقویت و حمایت صنعت آبز‌ی‌ پروری در پارسیان می ‌تواند این منطقه را به قطب صادرات غیرنفتی در جنوب کشور تبدیل کند.
رادمهر خاطر نشان کرد: شهرستان پارسیان به لحاظ زیاد بودن ذخایر آبزیان بهترین ظرفیت را برای توسعه شیلات و آبزی‌پروری داشته است.
وی تصریح کرد: نگاه شیلات علاوه بر آبزی ‌پروری باید به سایر فعالیت ‌های دریایی از جمله ماهی در قفس و پرورش میگو معطوف باشد.
رادمهر گفت: با توجه زیرساخت‌ های موجود و شغل عمده مردم این شهرستان که صید و صیادی است به ‌خوبی از این ظرفیت خدادادی در پارسیان استفاده نشده است در حالی که صیادان روز به‌ روز در حال کاهش هستند.
فرماندار پارسیان ادامه داد: برای ‌این که بتوانیم رونق صیادی را در این شهرستان تقویت کنیم و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در بخش شیلات باشد، نیازمند صدور مجوز شناورهای صیادی از شهرستان ‌های اطراف به ‌صیادان پارسیانی هستیم اما متاسفانه عده ‌ای از شهرستان‌های اطراف به ‌صورت غیرمجاز از ذخایر ارزشمند این شهرستان و سرمایه ملی بهره ‌برداری می ‌کنند.
رادمهر ضمن تاکید بر حفظ ذخایر برای نسل های آینده ابراز داشت: باید نیروی انسانی حفاظت صید در این شهرستان تقویت شود.
وی تاکید کرد: قایق ‌ها و شناورهای صیادی غیرمجاز نیاز به ساماندهی دارند و بیمه مالکان شناورهای صیادی هم دغدغه این قشر زحمت کش است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اسکله صیادی تبن هم نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد.
7408/7191 * خبرنگار: ابراهیم بدیعی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.