به گزارش روح الله براتیان پنجشنبه در گفت و گو با رسانه ها و مدیرعامل یک مجتمع تجاری، گردشگری و تجاری اظهار کرد: باید زمینه های سرمایه گذاری مساعد شود تا باعث جذب سایر سرمایه گذاران شود.
وی در خصوص مجتمع تجاری، تفریحی، توریستی، اقامتی و پزشکی هماگ در بجنورد نیز افزود: مشارکت شهرداری با این مجتمع زیان آور نیست اما متاسفانه حرف هایی در این زمینه زده می شود که باعث دلزدگی سرمایه گذاران در این شهر خواهد شد.
وی افزود: زمانی که مشارکت بین سرمایه گذار بخش خصوصی و شهرداری منعقد می شود سود و زیان را باید در زمان بسته شدن انعقاد سنجید و همچنین مطرح و بیان کرد.
براتیان اظهار کرد: قبل از امضای این قرارداد و همچنین گرفتن مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرداری باید در این خصوص کنترل های لازم انجام و در این زمنیه دقت می شد.
وی بر رعایت حقوق سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: در خصوص مسائل حقوقی باید دقت بیشتری کنیم و اظهار نظر ها نیز کارشناسی شده باشد تا موجب بی انگیره شدن سرمایه گذاران نشود.
براتیان با بیان اینکه نباید مردم را نسبت به سرمایه گذاری بدگمان کنیم افزود: صحبت های در خصوص اینکه شهرداری در این مشارکت با این مجتمع ضرر کرده است درست نیست.
مدیر عامل مجتمع تجاری، تفریحی، توریستی، اقامتی و پزشکی هماگ در بجنورد هم بر آسان سازی روند سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: روند طولانی سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذار برگشت به عقب است.
شمس الدین شهروا اظهار کرد: کسب مجوزها، دریافت زمین، ارائه خدمات در زمینه های مختلف به سرمایه گذار نباید سخت و طولانی باشد چرا که باعث طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه خواهد شد.
وی از مسئولان مرتبط با پروژه های سرمایه گذاری خواست تا این روند را سرعت بدهند و افزود: دستگاه های اجرایی باید یک تیم تشکیل دهند و در یک جلسله تمامی خواسته ها و مجوز ها را به سرمایه‌گذار اطلاع دهند، متاسفانه خواسته ها و دریافت مجوز ها همزمان نیست این روند سرمایه گذاری را بسیار طولانی را می کند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران نباید معطل بمانند اظهار کرد: متاسفانه در اجرای پروژه ها سرمایه‌گذاران با مشکلاتی مواجه خواهند شد که به راحتی قابل حل هستند اما به دلیل توجه نکردن مسئولان روند طولانی خواهد شد.
مدیرعامل مجتمع تجاری هماگ در بجنورد با انتقاد بر اینکه گاها شنیده می شود شهرداری در اجرای این پروژه ضرر کرده است، گفت: شهرداری بجنورد در اجرای پروژه ضرر نکرده است.
شهروا اظهارکرد: شهرداری دراین خصوص نه تنها ضرر نکرده بلکه من سرمایه گذار متضرر شدم به دلیل این که اولین سرمایه گذاری هستم برای کار تجاری وارد استان شدم در حالی که در شهرهای بزرگی از جمله اصفهان، تهران، کرج و حتی بندرعباس موقعیت های سرمایه گذاری راحتری وجود داشت.
وی گفت: درآن زمان شهرداری در ازای زمین و پروانه از ما عیان گرفت و درآن مقطع قراردادی بستیم و طبق کارشناسی به ما زمین داده شد.
مدیرعامل مجتمع هماگ با بیان اینکه انتطار همکاری و همراهی بیشتر از مسئولان استان وجود داشت افزود: صرفا به خاطر برخورد مسئولان وقت برای سرمایه گذاری وارد این استان شدم و هم اکنون این آمادگی را دارم که همین الان این مجتمع را به شهرداری واگذار کنم.
شهروا اشاره ای به روند اجرای پروژه هماگ کرد و گفت: از سال 89 کار نقشه بردار ی پیشنهادی برای این پروژه را آغاز کردیم ، بخشی از زمین مورد نیاز زمین اداره راه و بخش دیگر نیز متعلق به صدا و سیما بود که در کمیسیون ماده پنج نیز به تصویب رسید، توسط مسئولان وقت قول ها و مساعدت ها برای تملک داده شد.
وی افزود: اما بعد از دو سال پیگیری اداره راه اعلام کرد که آن زمین متعلق به اوقاف و امور خیریه است، بعد گذشت دو سال متوجه شدیم عرصه مورد نظر وقفی است که این امر نیز خود روندی طولانی بود.
وی با بیان اینکه شهرداری باید زمین ها را تملک می کرد و در اختیار ما می گذاشت گفت: این روند نیز بسیار طولانی شد و بعضا برای موارد کوچک زمان زیادی را صرف می کردند که این امر نباید برای پروژه های بزرگ ایجاد شود چرا که طولانی شدن باعث زیان در سرمایه گذاری خواهد شد.
شهروا با بیان اینکه با مشکلات زیادی زمین را در اختیار گرفتیم افزود: کل پروژه شامل 120 هزار متر مربع است که در سه مرحله تجاری - توریستی ، هتل و دی کلینیک است و همچنین یک بخش آن نیز مربوط به توقف گاه طبقاتی است.
وی با بیان اینکه بخش تجاری 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: بیشتر تجهیزات مورد نیاز نیز از جمله پله برقی، آسانسور، شیشه های نما، مصالح نما خریداری شده است و در بخش هنری دیگر نیز نازک کاری ها تمام شده است.
شهروا با بیان اینکه پروژه هتل پنج ستاره نیز آغاز شده است افزود: اگر برنامه ریزی ها انجام شود در مدت سه سال به پایان می رسد.
وی در خصوص بخش دی کلینیک نیز گفت: متاسفانه این بخش نیز به علت تعلل در واگذاری زمین آغاز نشده است، در این بخش بیمارستانی شامل بخش های فوق تخصصی، آزمایشگاه، اورژانس، رادیولوژی، داروخانه است و همچنین فضاهایی برای مطب ها نیز در نظر گرفته شده است.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.