حمید بنایی پنجشنبه شب در همایش همدلی و هم اندیشی گنابادیهای سراسر کشور افزود: در مجموع تاکنون 18 میلیارد ریال برای اصلاح و مرمت قناتهای این خطه مصوب و سه میلیارد ریال از این میزان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ مبلغی از اعتبار درنظر گرفته شده برای مرمت قناتهای گناباد پرداخت نشده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از آغاز مطالعات عملیات ساخت راه آهن یونسی - بجستان - گناباد خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح که بخشی از خط آهن مشهد به زاهدان است 150 میلیارد ریال اختصاص یافته و مناقصه آن نیز به زودی برگزار می شود.
وی به آزاد سازی و رفع مشکلات تخصیص 300 میلیارد ریال تسهیلات کارخانه کاشی هستی گناباد نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد راه اندازی این واحد تولیدی نویدبخش اشتغال و توسعه ورونق اقتصادی خوبی در منطقه باشد.
فرماندار گناباد پیشتر گفته بود 90 درصد از مجموع 599 رشته قنات این شهرستان نیازمند لایروبی و مرمت هستند. آبدهی 150رشته از قناتهای گناباد بخاطر تداوم 10 ساله پدیده خشکسالی به شدت کاهش یافته و یا بطور کل خشکیده اند.
محمدعلی نبی پور در این همایش همچنین گفت: ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه گردشگری در گناباد ایجاد شده که در صورت جلب سرمایه گذار بستر رونق اقتصادی منطقه را هموار می کند.
چهارمین همایش گنابادیهای سراسر کشور با هدف بسترسازی جلب مشارکت و استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاران و گنابادیهای شاغل در بخشهای مختلف برای توسعه و عمران و رونق اقتصادی این شهرستان برگزار شد.
مرکز شهرستان 81 هزار نفری گناباد در فاصله 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و کاخک، سه شهر شامل گناباد، بیدخت و کاخک و همچنین 106 روستا است. 34 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
2095/7545/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.