رأی اولی های گیلان، این تازه نفسان حضور در انتخابات، عاشق ایران و وفادار به انقلاب اسلامی یکصدا و همدل با سایر هم سن و سالان خود در سراسر کشور و همگام با سایر شهروندان در سراسر استان با شوق و ذوق فراوان در انتخابات شرکت کرده اند.
رأی اولی های گیلان در صف های طولانی شعب اخذ رأی همچون نگینی می درخشند، حضور گروهی آنها سرشار از همدلی و خوشحالی و عطر وجودشان پر از امید است.
آنها آمده اند تا گلبانگ همنوایی سر دهند و اولین مهر عزت و سربلندی را در شناسنامه خود حک کنند و بگویند: ای ایران عزیز تا ابد در برابر چشم های پلید دشمنان، از تو دفاع می کنیم و تا آخر ایستادیم.
با حضور در شعب اخذ رأی و مشاهده صف های طولانی، سراغ رأی اولی هایی رفتم که با ذوف فراوان در انتظار پایان نوبت شان بودند، از آنان در رابطه با احساس و پیام حضورشان پرسیدم، جوابشان بوی عشق به وطن می داد.
فاطمه مهدوی یکی از رأی اولی های استان گیلان از اینکه در انتخابات و اولین حضور حماسه ملی شرکت دارد، بسیار خوشحال است.
وی بیان داشت: رأی من تاثیرگذار است، وظیفه خود دانستم تا همراه دوستانم در انتخابات شرکت کنم و از اینکه این طف های طولانی را می بینم، خیلی احساس غرور دارم.
وی از هم سالان خود خواست اگر تا این لحظه در انتخابات امروز (جمعه) شرکت نکرده اند، هر چه زودتر حضور یابند و به رئیس جمهوری و اعضای شورای اسلامی منتخب خود رأی بدهند.
محمد رمضانپور دیگر رأی اولی گیلانی با بیان اینکه ایران وطنم است و آمده ام تا به کشورم رأی دهم، اظهار کرد: امروز روز به یادماندنی برای من است، زیرا برای اولین بار در انتخابات و این حماسه سیاسی شرکت کرده ام.
وی بیان داشت: از اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این آزادی به ما داده شده تا آزادانه در انتخابات شرکت کنیم، اهمیت زیادی دارد و ما بایستی قدر این فرصت حضور را بدانیم.
وی با بیان اینکه هر رأی ما نقش مهمی در سرنوشت و آینده کشور دارد، تصریح کرد: از همسالانم می خواهم که هر چه زودتر پای صندوق ها حاضر شوند و پیام عزت و افتخار ایران اسلامی را به جهانیان برسانند.
جعفر دائمی یکی دیگر از رأی اولی های استان گیلان به خبرنگار ایرنا بیان داشت: بر خود تکلیف دانستم تا اولین مهر عزت و سرافرازی ایران اسلامی را با افتخار در شناسنامه ام حک کنم.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه همگان بویژه ما جوانان این است تا در صحنه های دفاع از وطن از جمله انتخابات شرکت کنیم و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

**مجریان انتخابات: رای اولی ها با شور و شوق؛ در صف های طولانی انتخاب
ناظر مسئول شورای نگهبان شعبه 60 صندوق پنج در رشت نیز به ایرنا بیان داشت: از ابتدای رأی گیری شاهد حضور پرشور مردم در این شعبه هستیم و حضور رأی اولی ها با شور و شوق، جلوه ویژه ای به این صف های طولانی داده است.
منوچهر صفوی زاده با اشاره به حضور گسترده مردم خاطر نشان کرد: لحظه به لحظه شاهد افزایش حضور مردم بویژه نسل جوان در این شعبه اخذ رأی هستیم.
وی بیان داشت: به لطف خدا ، انتخابات با آرامش در حال برگزاری است و مردم با صبر ، حوصله، مرتب و منظم با اشتیاق در صف ها حضور دارند.
صفوی زاده شرکت در انتخابات را یک تکلیف دانست و خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات به عنوان احساس مسئولیت در همه ایرانیان وجود دارد و همواره در همه انتخابات ها ، حضوری گسترده دارند.
وی تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی ، در قبال خون شهدا و ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، احساس مسئولیت می کنند بنابراین در همه صحنه ها از جمله انتخابات حضوری پرشور دارند.
محسن عزیزی نماینده فرماندار در شعبه 60 صندوق پنج شهر رشت نیز با بیان حضور پرشور همه مردم از جمله رأی اولی ها در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: درود بر ملت ایران و گیلان که در همان ساعت اولیه ، این گونه پای صندوق های اخذ رأی برای انتخابی دیگر حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: حضور سراسر شوق مردم پای صندوق های اخذ رأی ، به ما مجریان انتخابات دلگرمی، شور و شعف داده تا بتوانیم پرتوان تر در خدمتشان باشیم و این حضور ، نشان از شعور بالای سیاسی آنان است.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آماده شده است.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
گزارش از: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.