به گزارش روز جمعه ایرنا، جمعی از طلاب حوزه علمیه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، حضور گسترده مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی در انتخابات را بیانگر مشارکت سیاسی و تعهد انقلابی و بیعت با آرمان های امام راحل و تجدید میثاق دوباره با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانستند.
در همین ارتباط مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: شرکت در انتخابات یک واجب شرعی و عقلی است و همه باید در سرنوشت خود سهیم باشند چرا که نحوه حکومت حاکمان در زندگی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم و فرهنگ و تربیت جامعه تاثیر زیادی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات توجه به معیارها و ملاک های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی می شود و مشت محکمی بر یاوه گویی دشمنان انقلاب اسلامی کوبیده و بقای این نظام اسلامی و عزت آفرین را تضمین می کند.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به نمایش مردم سالاری دینی در انتخابات امروز، تصریح کرد: بی تردید در این مقطع حساس که ایران اسلامی به عنوان قدرتی تاثیرگذار در منطقه ظاهر شده، حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات بیانگر درایت و بصیرت ملت همیشه بیدار ما خواهد بود.
وی تاکید کرد: امروز چشمان امیدوار ملت های مسلمان و مظلومان و آزادی خواهان جهان به ایران به عنوان کانون بیداری اسلامی دوخته شده و امت حماسه ساز و غیرتمند ایران پهناور یکبار دیگر با حضور هوشمندانه و با نشاط، غیرتمندی و وفاداری خویش را ثابت نموده و قلب دشمن را آماج موشک های آرای خویش قرار خواهند داد.
یکی از استادان حوزه علمیه استان قزوین نیز در ادامه گفت: شرکت نکردن در انتخابات همنوایی با دشمنان است بنابراین برهمه ما مردم تکلیف است که امروز در پای صندوق های رای حاضر شویم.
حجت الاسلام رسول نوروزی افزود: حضور در انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت زیادی به جهت پیشرفت کشور به لحاظ عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی برخوردار است و باید مردم فردی را انتخاب کنند که لیاقت و توانمندی کارهای اجرایی را داشته و فردی متدین و با تقوی باشد.
وی ادامه داد: افراد در رای دادن به هر کس که اصلح تر است مختار هستند ولی مهم حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای است که با حضور خود دشمنان انقلاب را ناامید و دلسرد خواهند کرد.
حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: همچنین حضور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا برای انتخاب پارلمان های محلی به منظور توسعه طرح های عمرانی و آبادانی کشور مهم است.
وی، حضور مردم در انتخابات را نمایش مردم سالاری دینی دانست و افزود: درکشور ما به طور میانگین همه ساله انتخابات برگزار می شود و این یکی از نمادهای مردم سالاری در کشور است.
یکی دیگر از استادان حوزه علمیه قزوین، شرکت در انتخابات را نشان دهنده اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و گفت: مشارکت مردم در انتخابات فارغ از هر گونه انگیزه سیاسی نشان دهنده پشتیبانی مردم از انقلاب و نظام است..
حجت الاسلام احمد نباتی افزود: حضور مردم نشان دهنده این است که مردم نظام را قبول داشته و پشتیبان نظام هستند و هر رای ما باعث خوشحالی امام راحل، رهبر معظم انقلاب و عزت و اقتدار کشور خواهد شد.
حجت الاسلام علی مسگرها یکی دیگر از روحانیون حوزه علمیه قزوین نیز گفت: اکنون 2 انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در حال برگزاری است و به طور یقین مردم انقلابی، همچون انتخابات ها و راهپیمایی های گسترده گذشته، بار دیگر اوج این همراهی را به تصویر می کشند و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رای پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزار در خواهند آورد.
وی اضافه کرد: صیانت و حراست از خون شهدا،آرمان های امام راحل و انقلاب امروز در پای صندوق های رای رقم می خورد و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، کشور را در مقابل توطئه های دشمن بیمه خواهد کرد.
حجت الاسلام مسگرها ادامه داد: تلاش برای شناخت و انتخاب افراد اصلح، مسئولیتی شرعی و بزرگ است و تردیدی نیست حفظ، اقتدار و مصونیت کشور با حضور در انتخابات حاصل خواهد شد.
استان قزوین دارای هفت مدرسه حوزه علمیه است.
رای گیری مردم در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح امروز جمعه آغاز شده است.
برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین یک هزار و 108 شعبه اخذ به همراه 26 هزار نفر عامل اجرایی در نظر گرفته شده است.
888 هزار و 278 نفر بالای 18 سال در سال جاری واجد شرایط رای دهی در استان قزوین هستند که این رقم معادل 74 درصد جمعیت استان قزوین است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری** انتشار دهنده : رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.