به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات گیلان، محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه تمام مردم با انگیزه، شور و هیجان خاصی در حال رأی دادن هستند.
وی افزود: این حضور گسترده و علاقمندی مردم جهت شرکت در انتخابات، این پیام را به تمام دنیا خواهد داشت که مردم عزیز، پای انقلاب و نظام اسلامی هستند.
نجفی با بیان اینکه مردم در همه عرصه ها همواره پشتیبان نظام هستند، ادامه داد: پشتیبانی مردم از نظام و جمهوری اسلامی موجب می شود که رئیس جمهوری که با رأی بالا انتخاب می‌ شود، با دست پر در دنیا مباحث خود را ادامه دهد.
وی با ارج نهادن به حضور پرشور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: پشتیبانی مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
استاندار گیلان با اشاره به وجود شرایط امن انتخاباتی در استان تصریح کرد: با توجه به شرایط مطلوب برگزاری انتخابات در استان، مردم به شایعات و بحث های متفرقه توجه نکرده و اخبار انتخابات را از طریق مراجع و رسانه های رسمی کشور و همچنین از طریق اطلاعیه های ستاد انتخابات پیگیری کنند.
نجفی یادآور شد: مردم گیلان همواره شرایط را درک کرده و نشان داده اند که پشتیبان خوبی برای کشور و استان هستند.
وی با اشاره به حضور خوب مردم در نخستین دقایق آغاز رأی گیری در پای صندوق‌های رأی اظهار داشت : مردم عزیز گیلان از همان ساعات آغاز رأی گیری با حضور در سه هزار و پنج شعبه و شش هزار و 10 صندوق اخذ رأی آماده رأی دادن بودند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند. از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.