محمد نیک صفت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای غیر ضروری در بخشهای گوراب زرمیخ ،طاهرگوراب،ضیابر و شهر صومعه سرا پلمب شد.

وی در ادامه افزود: هر مکانی که موجبات تجمع مردم شود همانند پاساژها، قهوه خانه ،قلیانسرا ،چای خانه ،سالنهای ورزشی ، استخر شنا،بازارهای هفتگی، بازارچه های محلی، بازارچه های سرپوشیده  باید از ساعت صفر روز پنج شنبه تا ۱۵ فروردین فعالیت نکند وساعت کاری که برایشان ابلاغ شده بود باطل گردید .
وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید این دستورالعمل را رعایت نمایند  و مراکز خدماتی که آذوقه مردم را تامین می کنند همانند نانوایی،هایپرها، فروشگاههای زنجیره ای ، خواربارفروشی ، مواد غذایی، سوپرمارکت ، میوه فروشی پروتئینی ، داروخانه، تجهیزات پزشکی  علاوه بر روزهای آتی در روزهای تعطیل هم باید باز باشند و به مردم خدمات دهی نمایند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه سرا متذکر شد : پلمب واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه افزود: از صبح جمعه چهار اکیپ متشکل از بازرسان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ، اماکن ، تعزیرات در سه شهر صومعه سرا وگوراب زرمیخ وتولمات مستقر و یک اکیپ سیار نیز در روستاها مشغول و با متخلفان بصورت آنی برخورد واعمال قانون خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اکنون اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود. از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاهها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرت های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای این طرح پیگیری می‌شود.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در آن ۱۹ اتحادیه با حدود ۷هزار واحد صنفی وغیر صنفی مشغول فعالیت هستند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.