حسین امینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای صنفی شامل آرایشگاه، تعمیرگاه خودرو و فروش لوازم یدکی و سفره‌خانه بودند که با وجود اعلام تعطیلی بازار جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا، همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دادند.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته بیش از ۲ هزار واحد صنفی در بازار تکاب بازرسی و نظارت شده و با اصناف و کسبه متخلف که نسبت به تعطیلی مغازه‌ها و محل کسب‌وکار خود برای پیشگیری از شیوع کرونا اقدام نکرده بودند برخورد شده‌است.

وی اظهار داشت: روزانه ۲ اکیپ مشترک بازرسی شامل ماموران انتظامی و نیروهای دادگستری و ادارات صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت‌ودرمان و اتاق اصناف به صورت مستمر و مداوم بر روند تعطیلی بازار و فعالیت واحدهای صنفی نظارت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب ادامه داد: بازار این شهرستان نیز از هفته گذشته جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل اعلام شده است و هم‌اکنون تنها واحدهای صنفی ضروری از جمله اغذیه فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ عرضه مواد غذایی و داروخانه‌ها مجاز به فعالیت هستند.

«امینی»، اضافه کرد: با صاحبان واحدهای صنفی که به هشدارها و اطلاعیه‌های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا بی‌توجهی کرده و مغازه‌های خود را تعطیل نکنند برخورد قانونی و محل کسب‌ آنان پلمب خواهد شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بیش از چهار هزار واحد صنفی و خدماتی دارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون ۱۷ نفر در این شهرستان مبتلا شده که ۱۵ نفر از آنان با کسب بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پویش ماندن در خانه از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۹ موسوم به «۲۹ - ۱۴» با پیشنهاد استاندار آذربایجان‌غربی و با همراهی نهادهای مختلف و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل‌شده تا زنجیره شیوع ویروس کرونا در استان قطع شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.