علیرضا ملامحمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم بنا به اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا گرفته شده و باید توسط تمامی اصناف اجرایی شود.
وی ادامه داد: در این بین برخی از صنوف از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها، واحدهای عرضه‌کننده گوشت و مواد پروتئینی، واحدهای میوه فروشی، داروخانه‌ها و واحدهای عرضه کننده واحدهای بهداشتی و واحدهای صنفی مرتبط با تولید اقلام بهداشتی می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به فعالیت خود ادامه دهند.
وی اظهار داشت: در خصوص صنوفی که خدمات خودرویی ارائه می‌کنند و برخی از اصناف دیگر که مورد نیاز جامعه هستند، واحدهایی با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه به صورت کشیکی فعالیت می‌کند تا در روزهای خاصی ارائه خدمات کنند.
«بیماری کرونا» امروزه یکی از مهمترین مشکلات بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به شمار می‌رود و در برخی از موارد به دلیل سوءبرداشت‌ها، ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.
شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به پزشک احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.