مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا در روز چهارشنبه، مجموع مبتلایان این استان به ۵۸ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۳۸ بیمار بهبود یافته‌اند و از بیمارستان ترخیص شده، ۹ نفر جان باخته و مابقی بیماران در مراکز درمانی استان بستری هستند.

شیرانی، از شناسایی ۳۱۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی می‎شود، تصریح کرد: اعلام با تاخیر این بیماران به سبب این است که آزمایشات مثبت باید از سوی تهران تایید شود و همین موضوع به سبب حجم بالای آزمایشات رسیده به تهران و قرارگیری در صف انتظار با تاخیر انجام می‌شود.

شیرانی افزود: با انجام آزمایشات تخصصی و تکمیلی در آزمایشگاه استان، روند پاسخگویی به آزمایشات بیماران مشکوک به ویروس کرونا تسریع می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.