مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۶۲ بیمار مشکوک به این ویروس در استان شناسایی و بستری شد که از این تعداد ابتلای قطعی ۴۹ نفر ثابت شده است.

وی ادامه داد: همچنین از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۷ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

شیرانی با بیان اینکه طی روزهای جمعه و شنبه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی نشد، تصریح کرد: این موضوع اگر چه وضعیت با ثباتی را در کنترل و مدیریت شیوع این ویروس نشان می‎دهد اما پایدار نیست و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، خلوت شدن بازار و کاهش ترددهای مردم در سطح شهر را عامل مهمی در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان عنوان کرد و گفت: اگر این روند ادامه یابد و مردم در این خصوص همراهی کنند، بی‌شک وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.