رضا محمدی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: از این تعداد ۱۰ واحد تولیدی در خصوص تولید مواد ضدعفونی کننده مخصوص دست و ۲ واحد نیز برای تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح فعال شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۳۰ هزار لیتر محلول  ضدعفونی کننده در استان تولید و توزیع شد و ۴۰ هزار لیتر محلول نیز از استان‌های همجوار تامین و وارد استان شد.

محمدی، با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین محلول‌های ضدعفونی کننده در استان وجود ندارد، افزود: به تازگی این مواد به اندازه کافی در اختیار داروخانه‌ها قرار داده شده و مشکل کمبود برطرف شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل استان در خصوص تامین لوازم بهداشتی، کمبود شدید ماسک است که با کمک مردم نیکوکار و احدهای صنفی خیاطی ،تا حدی ماسک پارچه‌ای تهیه شده و پس از پرتودهی گاما و دریافت تاییدیه سلامت، در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر محلول‌های ضدعفونی کننده با کمبود شدید در بازار این استان مواجه شد و ماسک برای مردم در داروخانه‌ها کمتر یافت می‌شد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.