مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار که از چهار روز گذشته در قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی قرار داشته امروز جواب آزمایش وی مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: حال این بیمار هنوز وخیم نشده و با مراقبت‌های ویژه‌ای که انجام می‌شود امید به بهبودی وی می‌رود.

شیرانی از شناسایی 73 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد جواب آزمایش 50 نفر منفی اعلام شده و آزمایش مابقی بیماران هنوز اعلام نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هرچند از آخرین استانهایی هستیم که با شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ایم اما پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد بیماران بیشتری شناسایی شود.

شیرانی خاطرنشان کرد: با تدابیر به کار گرفته استان در وضعیت باثبات‌تری نسبت به سایر استانهای کشور قرار دارد و امید می‌رود با کمترین تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا مواجه شویم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان،خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.