اقبال عباسی روز شنبه در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا">ویروس کرونا افزود: اگر چه وضعیت چهارمحال و بختیاری در خصوص شیوع کرونا">ویروس کرونا از استانهای سفید کشور است و تاکنون مورد مثبتی در استان گزارش نشده است ، اما باید تدابیر لازم را برای مقابله و پیشگیری از این ویروس به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ساعات اداری  کاهش می‌یابد و مدیران هر دستگاهی می‌توانند اجازه دورکاری به کارمندان بانوان باردار، جانبازان شیمیایی و افراد بیمار با مشکل حاد را بدهند.
عباسی، در ادامه با تاکید بر نظارت دقیق‌تر بازار استان، تصریح کرد: علاوه بر اینکه صنعت، معدن، تجارت و تعزیرات حکومتی بر بازار استان برای مقابله با هرگونه تخلف و گرانفروشی باید جدیت بیشتری به کار گیرند، همه دستگاه‌ها ملزم به ارائه تجهیزات و امکانات خود به دانشگاه علوم پزشکی هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امکان تعطیلی دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان وجود ندارد و مدیران مربوطه باید به نحوی مدیریت کنند که خللی در انجام فعالیت‌های این ادارات شکل نگیرد.
عباسی همچنین با تاکید بر مدیریت سفرهای نوروزی در استان، افزود: در این خصوص بزودی تصمیم‌گیری لازم اتخاذ و به اطلاع مردم رسانده می شود.
وی ،با اشاره به آغاز بازرسی‌ها در ورودی‌های شهر، گفت: این اقدام برای جلوگیری از ورود بیماران مبتلا و شیوع از آن با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.
عباسی همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای استان را در پیشگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا ضروری دانست و افزود: چنانچه علوم پزشکی اعلام نیاز کند همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.