مجید شیرانی روز شنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا">ویروس کرونا افزود: جواب آزمایش ۷۰ درصد از مجموع بیماران مشکوک در استان منفی و نتیجه مابقی آزمایشها هنوز اعلام نشده است.
وی در ادامه از تدابیر این دانشگاه برای مواجهه با بحران‌های احتمالی در روزهای آینده، تصریح کرد: اگر چه این استان در خصوص شیوع کرونا">ویروس کرونا هنوز یک استان سفید است، اما هر لحظه احتمال شیوع بیماری در استان وجود دارد و باید خود را از نظر امکانات و تجهیزات آماده کنیم.
شیرانی، کمبود ماسک و وسایل حفاظت شخصی را اصلی‌ترین چالش استان برشمرد و گفت: تلاش ما در مرحله نخست تامین نیاز پرسنل درمان است که در همین خصوص نیازهای فعلی تامین شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین از توزیع محلول‌های گندزدایی در سراسر استان خبر داد و گفت: از روز شنبه ، توزیع مواد ضدعفونی کننده در استان در وضعیت مطلوبی قرار می‌گیرد.
 شیرانی خاطرنشان کرد: همه مردم، مسئولان و فعالان فضای مجازی باید یاری و هم‌افزایی کنند تا از شیوع ویروس در استان جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.