سید علیرضا مروجی روز شنبه در این زمینه اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای ورود و خروج به این استان اعمال شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا شب گذشته، از مجموع ۱۰۱ آزمایش ارسالی از این منطقه جواب  ۳۹ آزمایش دریافت شد که از  این تعداد ۱۶ مورد منفی، ۹ مورد مثبت قطعی بود و ۱۴ مورد نیز بینابینی بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین از مردم منطقه خواسته است که از شرکت در نشست‌های عمومی، تجمع‌های ورزشی و آیین‌های مختلف فرهنگی و مذهبی تا اطلاع بعدی خودداری کرده و اخبار دقیق در این باره را تنها از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان دنبال کنند.

ارایه آموزش‌های لازم، شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در منزل از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز نهم اسفند آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد دیگر به ۳۸۸ نفر رسید؛ همچنین ۷۳ نفر در روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کردند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و توجه به این راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.