حجت الاسلام عباس اسکندری روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به تاکید مقامات بهداشتی و درمانی کشور مبنی بر اهمیت برگزار نشدن تجمعها به عنوان عامل اصلی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ تمام برنامه‌های جمعی اعتاب مقدس فعال درقم به طور موقف متوقف شد.

وی ادامه داد: آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه لازم به خادمان و مسئولان اعتاب مقدس قم داده شده‌است و این اعتاب به صورت مستمر ضد عفونی و جهت اجرای صحیح موارد بهداشتی توسط تیم های بازرسی کنترل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم،‌افزود: اقامه نماز جماعت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و هرگونه جشنواره، همایش و مسابقه دراین اماکن مقدس تا پایدارشدن شرایط به حالت تعلیق درآمده‌است.

وی اظهار داشت: به منظور رعایت حال زائران این اماکن مقدس، برخی بقاع متبرک از محل موقواف خود اقدام به تهیه ماسک و توزیع در میان زائران نموده‌اند که با توجه به کمبود وجود ماسک در استان، امکان اجرای این طرح در تمام این اماکن وجود ندارد.

وی با استقبال از استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی دربقعه‌های متبرک استان گفت:  این اداره کل آمادگی دارد تا تیم‌های بهداشتی و درمانی در تمام بقعه های این استان مستقر شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، افزود: تمام نکات آموزشی و بهداشتی به صورت مستمر و روزانه به خادمان بقعه های متبرک استان از طرق سامانه های پیامکی ارسال می‌شود ضمن اینکه لوازم بهداشتی از جمله دستکش و ماسک میز برای این خادمان تهیه و توزیع شده‌است.

اسکندری، ادامه داد: ضدعفونی درب‌های ورودی و خروج ، ضریح‌های مطهر امام‌زادگان ، زائرسراها و تمام صحن‌های این اماکن مقدس به صورت مستمر و روزانه انجام می شود.

در استان قم ۴۴۴ بقعه امامزادگان عظیم الشان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.