دکتر «رضا نظری» شامگاه جمعه به ایرنا، گفت: این اقلام به اندازه نیاز در مراکز توزیع شهر ساوه از جمله داروخانه های واقع در پیاده راه امام خمینی (ره) و خیابان بهزیستی و مراکز فروکش تجهیزات پزشکی وجود دارد و این معاونت برای تامین ماسک برای داروخانه ها با مراکزی که این اقلام را تامین می کنند، ارتباط مستمری دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی، توزیع و تامین ماسک بیشتر جنبه روانی در جامعه پیدا کرده و شهروندان فکر می کنند که با ماسک زدن می توانند از انتقال ویروسی چون کرونا ممانعت کنند در حالی که باید سایر موارد از قبیل شست و شوی مرتب دست ها، دست ندادن با یکدیگر و... را رعایت کنند.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در زمینه فروش ماسک از سوی داروخانه های ساوه تخلفاتی مانند کم فروشی، احتکار، بازار سیاه و... گزارشی دریافت نکرده ایم ولی ممکن است به دلیل کثرت مراجعه شهروندان این اقلام را به صورت مقطعی تمام کرده باشند اما در مجموع به اندازه نیاز شهروندان موجودی داریم.

دکتر نظری تاکید کرد: در زمینه توزیع ژل شست و شوی دست ها نیز کمبودی در شهر ساوه نداریم و به راحتی امکان تهیه این محصول برای شهروندان میسر است.

وی گفت: مردم باید مراقبت های بهداشت فردی را بیشتر کنند و بعد از تماس دست ها با سطوحی مانند تلفن همراه، رایانه، آسانسور و... حتما با آب گرم و صابون دست های خود را کاملا شستشو دهند.

اعلام ابتلای افرادی در شهرهای قم و اراک به ویروس کرونا که در مجاورت ساوه قرار دارند، باعث شد که شهروندان ساوجی برای تهیه اقلامی مانند ماسک و ژل شست و شوی دست ها مراجعات گسترده ای به مراکز فروش تجهیزات پزشکی و داروخانه های ساوه داشته باشند.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه، مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و تاکنون مورد تایید شده ای از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.