سردار غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در "همایش اساتید و طلاب حوزه های علمیه مشهد، قم، تهران و اصفهان" در مشهد افزود: بیانیه گام دوم انقلاب سرفصل جدیدی را برای انجام همه کارها پیش روی تمامی ارگانها به ویژه نهادهای انقلابی گذاشته است. ظرفیت سازی بیانیه گام دوم انقلاب بسیار متنوع است و همه آن در درون بسیج قابلیت ظهور دارد.

وی با چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج در پنجم آذر آتی اشاره و بیان کرد: بخش مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان و طلاب بسیجی است. بسیج به عنوان یکی از تشکیلات مهم انقلاب اسلامی با کارنامه درخشان و تجربیات بسیار بزرگ می تواند نقس اساسی و تعیین کننده در اجرای فرامین رهبری در گام دوم انقلاب داشته باشد تا موفقیت این بیانیه را برای نظام به ارمغان آورد.  

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در ادامه بر توانایی ملت ولایی ایران در مقابله با استکبار تاکید و بیان کرد: آن روز که دست ملت ما خالی بود و ۶۰ هزار مستشار خارجی در ایران حضور داشتند آمریکا را با تکیه بر نیروهای مومن مردمی شکست دادیم و امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و سرافرازی ایستاده است.

وی ادامه داد: ۹۲ هزار شهید بسیجی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز نشانگر این است که با رهبری الهی امام راحل مردمی که نقش نظامی نداشتند به میدانهای نبرد آمدند و در سخت ترین صحنه ها با جانفشانی توانستند نقش آفرینی کنند.  اینک تهدیدها و چالشهای دهه نخست انقلاب تبدیل به فرصتهای سازنده شده اند.  

سردار سلیمانی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اصلی ترین رسالت نهاد انقلابی بسیج استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به وضعیت اعتلایی مورد انتظار رهبری است. به منظور اعتلای بسیج باید وضعیت موجود را برای رسیدن به اهداف آینده به دقت مورد ارزیابی و این نهاد را مورد آسیب شناسی قرار دهیم.

وی پایگاههای بسیج را نقطه جوشان غیرت دینی، مردمی و مسئولیت اجتماعی همه اقشار ملت توصیف و بیان کرد: هم اینک ۵۴ هزار پایگاه بسیج خواهر و برادر در مساجد و بیرون مساجد، ۶۰ هزار پایگاه دانش آموزی،  ۱۰۴ هزار پایگاههای سایر اقشار به علاوه ۱۴۲ هزار واحد سازمانی بسیج در سطح کشور وجود دارند. اگر انتظاری از بسیج داریم از درون همین پایگاهها قابل تحقق است.  

رئیس سازمان بسیج مستضعفان همچنین به تدوین "نقشه راه اعتلای بسیج" بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: بر اساس این نقشه راه همه رده های مختلف سازمان بسیج تعیین تکلیف شده اند که در ساماندهی امور مختلف بسیار موثر است.  

وی در ادامه مسئولیت خدمت رسانی در بحرانها و حوادث کشور را از ضرورتهای پیش روی بسیج اعلام و بیان کرد: نمود اصلی این مهم در جریان سیل بهار امسال پدیدار شد. در این بحران تعمیر و ساخت ۱۱ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی به بسیج واگذار شد. در این چارچوب بخش منازل تعمیری تا پایان شهریور ماه آتی به پایان می رسد و ساخت بخش قابل توجهی از واحدهای احداثی نیز تا پایان آذر ماه نهایی می شود. بخش اندکی نیز باقی می ماند که کارهای اجرایی آن به سرعت در حال انجام است.

سردار سلیمانی افزود: در بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز بسیج توانست در جریان این بحران کارنامه درخشانی ارایه کند. پارسال با رویکرد مردمیاری و در کنار مردم بودن نیز افزون بر ۲۰ هزار پروژه عمرانی در مناطق محروم کشور توسط بسیج اجرا شد.

وی در ادامه داد مطالبه گری، عدالتخواهی و مبارزه با فساد را از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از شجره طیبه بسیج عنوان و بیان کرد: مطالبه گری و عدالتخواهی باید به دست نیروهای بسیجی و انقلابی باشد. نیرو های بسیبجی باید بتوانند دور از بازیهای سیاسی مطالبه گرحقوق مردم باشند.

مسئول سازمان بسیج، طلاب، اساتید و روحانیون کشور نیز در "همایش اساتید و طلاب حوزه های علمیه مشهد، قم، تهران و اصفهان گفت: جامعه هدف برای عضویت طلاب در شجره طیبه بسیج ۳۳۰ هزار نفر طلبه خواهر، برادر، سنی و شیعه، ایرانی و خارجی است که تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این تعدا جذب بسیج شده اند.

حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده افزود:. ۶۰ هزار طلبه در حوزه علمیه قم حضور دارند که تاکنون ۲۰ درصد آنها جذب بسیج شده اند.  در بسیج اساتید نیز جامعه هدف مورد نظر ۱۰ هزار نفر است که از این تعداد دو هزار نفر تاکنون جذب شده اند. سازمان بسیج، طلاب، اساتید و روحانیون ۱۲۰ حوزه مقاومت و هزار و ۴۰۶ پایگاه مقاومت خواهر و برادر در سطح کشور دارد.  

وی گفت: در حالیکه تاثیرگذارترین نقش فرهنگی را بسیج اساتید و طلاب دارد حمایت چندانی از این نهاد صورت نمی گیرد و کمترین اعتبارات به آن اختصاص می یابد لذا نیازمند حمایت در زمینه بیمه و صدور کارتهای هویت از سوی سازمان مرکزی بسیج هستیم.

همایش اساتید و طلاب حوزه های علمیه مشهد، قم، تهران و اصفهان که از جمعه گذشته در مشهد آغز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

۶۰۷۰/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.