عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کرونا ویروس دسته بزرگی از ویروس‌هاست ولی فرم تغییر یافته و جدید آن قابلیت سرایت بیشتری دارد و با بررسی‌های انجام شده این ویروس تاکنون واکسن و درمانی ندارد تنها با لحاظ کردن مراقبت‌های بهداشتی امکان پیشگیری از ابتلا به آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: ماندن در خانه و کمتر تماس برقرار کردن با محیط‌های اجتماعی شلوغ، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن، شست‌ و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و ژل از جمله موارد پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 خواجه ئیان با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری کرونا تاکنون در این استان مشاهده نشده است ادامه داد: همچنین به موازات کشور ورود و خروج‌ها در استان بوشهر کنترل و موارد مشکوک بررسی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به انتقال سریع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی را باید جدی گرفت.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کم و تنها ۲ تا ۳ درصد از مبتلایان از بین می‌روند تاکید کرد: این ویروس برای کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما افرادی که دارای برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند در تهدید بیشتری قرار دارند.

خواجه ئیان گفت: ابتلا به این ویروس کرونا درمان دارویی ندارد و برای کنترل این ویروس تنها به درمان‌های حمایتی نیاز است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به شمار ی از کشورهای دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

ویروس کرونا در چین تاکنون جان بیش از  ۲ هزار و چهار نفر را گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.