مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۲ مورد فوتی دیگر نیز شناسایی شده که مرگ این دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هنوز قطعیت پیدا نکرده و در حال بررسی است.

وی همچنین از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۳۷ نفر خبر داد و گفت: علت افزایش تعداد بیماران نسبت به روزهای گذشته به سبب قرارگیری در روزهای اوج این بیماری است.

شیرانی با اشاره به شناسایی ۱۹۷ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ نفر ترخیص شده و ۶۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲۵ نمونه آزمایش نیز در دست بررسی است و از آنجا که در آزمایشگاه استان در حال بررسی است نتیجه آن زودتر اعلام می‌شود.

شیرانی، با توصیه به مردم در خصوص تداوم رعایت بهداشت و خودداری از قرارگیری در اجتماعات، افزود: چنانچه مردم توصیه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند این بیماری پس از اینکه در روزهای آینده زمان اوج خود را سپری کرد، فروکش می‌کند اما اگر مردم رعایت نکنند همچنان اوج شیوع این بیماری را تا هفته‌های آینده در پیش خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.