مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی استان برای تشخیص نتایج آزمایشات بیماران مشکوک مناسب است و برای روزهای ابتدایی این آزمایشات با تهران هماهنگ می‌شود و پس از راست‌آزمایی، تمامی آزمایشات در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای تشخیص آزمایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید ۳ مرحله انجام گیرد و چنانچه در این ۳ مرحله علائم ابتلا وجود داشت ابتلای قطعی بیماران اعلام می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه تاکنون از ۱۷۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان نمونه‌گیری شده است، تصریح کرد: بر اساس نتایج اعلام شده، تاکنون قطعی بودن ابتلای ۲۱ نفر به این ویروس قطعی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از تعداد ۱۷۰ نفر مشکوک، تاکنون ۱۰۰ نفر مرخص شده‌اند و ۷۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

شیرانی در خصوص فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان نیز گفت: همچنان یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان،خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.