محمود زمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی بازار تکاب در راستای تصمیم‌های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده و با همکاری کسبه و بازاریان از امروز محقق شده است.

وی بیان کرد: نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، میوه فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ جهت تامین نیازهای ضروری مردم در این مدت باز خواهدبود و به شهروندان خدمات ارائه خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همکاری و مشارکت صاحبان اصناف، کسبه و بازراریان با ستاد پیشگیری از شیوع کرونا و جهت افزایش سطح مراقبت‌های بهداشتی مقابله با این ویروس که منجر به تعطیلی باز درآستانه عید نوروز شد، قابا تقدیر و تحسین است.

فرماندار تکاب ادامه داد: در مدت تعطیلی بازار این شهر، اکیپ‌هایی از شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت، ماموران انتظامی و دادگستری بر روند ارایه خدمات در واحدهای صنفی فعال و عرضه مایحتاج ضروری مردم نظارت خواهند کرد.

پایانه مسافربری تکاب نیز روز گذشته به علت مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از تردد و خودداری از سفر تعطیل شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و تاکنون هشت نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.