امیر بهزاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان موقت ۱۰۰ تخت‌خوابی ویژه بیماران مبتلا به کرونا با همت خیران حوزه سلامت و دیگر مردم نیک‌اندیش این شهرستان در سالن 2 هزار نفری مهاباد راه‌اندازی می‌شود.

بهزاد با بیان اینکه بیمارستان موقت تنها برای بیماران این شهرستان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک به تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان و همیاری با خیّران سلامت کمک‌های خود را به شماره حساب ۸۸۶۷۶۱۹۶۵۱ نزد بانک ملت شعبه مرکزی این شهرستان واریز کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: هم‌اکنون ۶ نفر مبتلا به کرونا و ۶ نفر مشکوک نیز در بخش ایزوله بیمارستان بستری هستند که امکان افزایش این آمار در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: سعی و تلاش همه مسوولان این شهرستان و دستگاه‌های اجرایی، کنترل این ویروس و جلوگیری از شیوع آن است که به‌صورت شبانه‌روزی و با تمام توان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا درآذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند که از این تعداد پنج نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.