عصمت عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین و ضروری ترین مواد غذایی مودر نیاز بدن آب است که از طرق مختلف مانند آب آشامیدنی، انواع نوشیدنی ها، آب موجود در غذاها، میوه و سیزی ها تامین می شود.
وی اظهار کرد: باید توجه کرد که نوشیدنی هایی مانند قهوه، و چای جایگزین خوبی برای آب نیستند، زیرا ادرار آور بوده و موجب دفع آب بدن نیز می شود که این مهم کمتر مورد توجه مردم قرار می گیرد.
عباسی خاطرنشان کرد: بر این اساس افراد باید روزانه به اندازه کافی بین 6 تا هشت لیوان آب سالم و تمیز بنوشند، باید به این موضوع توجه داشت که یک قوطی 300 میلی لیتری نوشابه درحدود 28 گرم (تقریبا2 قاشق غذاخوری پر) شکردارد که مقدارزیادی کالری واردبدن می کند که نتیجه آن اضافه وزن و چاقی است.
کارشناس مسئول گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: ممکن است برخی افراد از نوشابه های بدون قند یا رژیمی استفاده کنند اما باید به این موضوع توجه داشت که این نوشابه ها نیز عوارض دارد.
وی یادآور شد: نوشابه های بدون قند حاوی مقادیرزیادی فسفات هستند که از جذب کلسیم غذا که برای استحکام استخوانها ضروری است، جلوگیری می کند و درازمدت به پوکی استخوان منجر می شود.
عباسی تاکید کرد: بر این اساس توصیه می شود به جای نوشابه های گازدار، همراه باغذا دوغ کم نمک و بدون گاز مصرف شود که فواید بهتری را به دنبال دارد.
وی با وی با اشاره به لزوم رعایت تغذیه در سفر تابستانی گفت: در طول سفر باید از آب معدنی استفاده کرد و یا اینکه قبل از حرکت و در منزل آب سالم را در چند بطری تمیز ریخته و درفریزر گذاشته تا یخ بزند.
این کارشناس ادامه داد: به این ترتیب درطول سفر، با ذوب شدن تدریجی یخ این بطری ها، آب آشامیدنی خنک، سالم و گوارا در دسترس افراد است.
وی خاطر نشان کرد: آبهایی که درطول مسیر به صورت نهر و چشمه جاری شده اگر چه زیبا و باصفا هستند، اغلب آلودگی میکروبی دارند یا به انواع تخم انگلها آلوده شده اند و بر این اساس ممکن است حتی، بدلیل سرازیرشدن فاضلابهای صنعتی، انواع آلودگی های شیمیایی را داشته باشند و سلامت بدن را به طورجدی به خطربیندازند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.