به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل کانون و جمعی از کارکنان این اداره کل و کانون زبان استان افزود: بایستی به کودکان و نوجوانان فرهنگ دینی پیشرو عرضه شود و آنها را با نقطه های روشن انقلاب اسلامی آشنا کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم بهره‌ گیری افزون‌ تر از قابلیت‌ های مربیان آن در مانوس‌ سازی هرچه بیشتر آینده ‌سازان با فرهنگ دینی پیشرو و آشنایی با نقطه‌های نورانی انقلاب اسلامی تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان داشت: جایگاه و نقش معلم و مربی در شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان مهمست از اینرو، ایجاد نشاط و تنوع ‌بخشی به فعالیت ‌ها می‌تواند در جذب مخاطب و انتقال آموزه ‌ها تاثیرگذار باشد.
وی با تاکید ‌بر این موضوع که آینده‌ سازان ایران اسلامی همواره هدف دشمنان انقلاب قرار دارند، اظهار داشت: این نسل تشنه‌ شنیدن حرف های بکر است که این مهم بایستی مورد توجه ویژه فعالان عرصه‌ فرهنگ قرار گیرند.
وی با تاکید بر تقویت فرهنگ مطالعه اضافه کرد: برای فرهنگ‌ سازی در این باره بایستی از خودمان آغاز کنیم، زمانی می‌توانیم موثر عمل ‌کنیم که خودمان متاثر از کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.
*ترویح سبک زندگی ایرانی اسلامی از اولویت های کانون
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان گیلان نیر در این جسله گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، واگذاری مسوولیت ‌ها به جوانان و نوجوانان و بهره‌گیری از دیدگاه های سازنده و هم ‌افزایی با دستگاه های اجرایی از اولویت ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری است.
اسفندیار ضیائی با ارائه گزارشی از فعالیت ‌های این مجموعه‌ فرهنگی بیان داشت: کانون به عنوان یک نهاد تخصصی فعال در حوزه‌ کودک و نوجوان نیازمند بهره‌ گیری از ایده های نو و سازنده ‌است.
وی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان با تکیه بر اعتماد جامعه، از رسالت‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، افزود: نگاه دینی و ارائه‌ خدمات فرهنگی موثر به مخاطبان، رویکرد مثبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب‌ می‌شود.
ضیائی مبنای فعالیت ‌های کانون را حرکت در مسیر توصیه ‌های رهبر انقلاب اسلامی عنوان و با اشاره به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در فعالیت‌ های آن تصریح کرد: افزایش مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، کتابخانه ‌های پستی و راه‌اندازی مرکز فراگیر ( ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه)، از جمله دستاوردهای سال‌ های اخیر این دستگاه کودک و نوجوان محور است.
وی تعامل گسترده با دستگاه های اجرایی برای صیانت از حقوق کودکان، همراه ‌کردن خانواده ‌ها با فعالیت‌ های کانون و تخصصی‌ سازی مراکز فرهنگی هنری، استقبال گسترده مخاطبان از کارگاه های مربیان مراکز، تثبیت جایگاه‌ این مجموعه در حوزه‌ قصه‌گویی، کتاب خوانی و توجه ویژه به آشناکردن نسل ‌کودک و نوجوان با دستاوردهای هشت‌ سال دفاع ‌مقدس را از جمله موفقیت‌ های کانون گیلان در سال گذشته عنوان کرد.
ضیائی کانون زبان و آموزش زبان‌ های مختلف به زبان‌ آموزان را دستاورد مهم‌ دیگر کانون دانست و گفت: ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌ برخوردار شهری و روستایی از دیگر موفقیت‌ هاست.
بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.