محمد نقی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهایی که در حوزه‌ فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار نیستند راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: این کتابخانه های پستی با داشتن یک هزار و 300 عضو دختر و پسر و همچنین تعداد 6هزار و 800 جلد کتاب و یک مربی، روستاهای هدف را تحت پوشش دارد.
این مسئول ادامه داد: در کنار ارسال کتاب به شیوه‌ پستی، در این کتابخانه فعالیت‌هایی مانند معرفی شخصیت، معرفی وقایع، مسابقه‌های مختلف نیز به صورت مکاتبه‌ای و غیر حضوری ارایه می‌شود.
مسئول کتاب‌خانه‌ پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان نیز در این خصوص گفت: کتابخانه پستی یکی از خدمات فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری است که برای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم برخوردار ارایه می شود.
علی حسنلو افزود: کتابخانه پستی با عضوگیری در مدارس روستاهای دور و نزدیک، کودکان و نوجوانان را تحت پوشش خدمات فرهنگی خود قرار می‌دهد و برای آنان کتاب ارسال می‌کند.
وی اضافه کرد: این کتاب‌ها به صورت امانی برای دانش‌آموزان از طریق پست ارسال می‌شود و گروه های هدف، پس از 15 روز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای 2 کتاب را در همان پاکت قرار می‌دهند و به دفتر کتابخانه در شهر یا مرکز استان خود باز می‌گردانند.
مسئول کتابخانه‌ پستی کانون زنجان ادامه داد: همه‌ساله در نیمه‌ دوم سال با توجه به پایان فصل کشاورزی و فراغت کودکان از فعالیت‌هایی مانند کشاوزی و دامداری، کتاب‌های کتا‌خانه‌های پستی کانون با استقبال بیشتری روبه رو می‌شود و خدمات این کتابخانه سالهاست که در اختیار کودکان و نوجوانان روستایی قرار دارد.
وی یادآوری کرد: در کانون پرورش فکری استان زنجان علاوه بر کتابخانه پستی، 9 کتابخانه سیار روستایی نیز به بچه‌های روستایی و 2 کتابخانه سیار شهری خدمت رسانی می‌کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 29 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان زنجان برای مخاطبان خود برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری ارایه می‌دهند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.