به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان در دفتر استاندار سمنان افزود: کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری علاوه بر آشنایی با کتاب‌ های گروه سنی خود، با اصول اخلاقی و اسلامی و آموزه‌های دینی هم آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت فرهنگی بر آموزش صحیح کودکان، استانداری سمنان آماده حمایت همه‌ جانبه‌ در این بخش است.
آشناگر با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی به ‌ویژه در بخش کودک و نوجوان، ادامه داد: مسئولان در امر تربیت، کانون پرورش فکری را به‌ عنوان نهاد بنیادین قلمداد کنند.
آشناگر اضافه کرد: کودکان و نوجوانان، اقشار حساسی هستند و اجرای فعالیت ‌های موثر برای مخاطبان این بخش اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: پایه‌ های شخصیت کودک با آموزش‌ های این دوره از سوی متولیان امور فرهنگی شکل می‌گیرد و فعالیت مربیان کانون پرورش فکری با امکانات محدود و کمبود نیروی انسانی شایسته تقدیر است.
استاندار سمنان افزود: زمانی که کودکان و نوجوانان با رفتارهای انسانی آشنا شوند و تمایزها و تفاوت‌ها را تشخیص دهند در آینده که وارد جامعه ‌شوند با هرگونه مسائل، برخورد منطقی دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در این دیدار با اشاره به شعار سال کانون پرورش فکری با عنوان «کانون، مهارت، زندگی» و اجرای فعالیت ‌های کتاب ‌محور ویژه مخاطبان کودک و نوجوان، افزود: در این راستا طرح ملی کانون‌ مدرسه و تجهیز و راه اندازی کتابخانه سیار روستایی مهدیشهر و شاهرود در دستور کار است.
مهدی جمال با تاکید بر نقش موثر و حضور پر رنگ کانون پرورش فکری در تمامی مناسبت‌ ها و نمایشگاه‌ های استانی گفت: از موازی ‌کاری‌ ها در ‌این ‌بخش به‌ ویژه در حوزه‌ کودک و نوجوان پرهیز شود.
به گزارش ایرنا، 35 هزار و 730 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری در استان سمنان هستند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.